mams-til3 Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 noen her som har baby med astma?gutten min er 7mnd å har surklet å pustet tungt i snart 3mnd.fikk først en kur med penicilin pga bronkitt.har nå fått efedrin av legen,siden astma medisin funger lite eller ingenting på barn under 12mnd.noen som har erfaring med dette??synst ikke efedrin heller hjelper noe....er så ekkelt å høre hvor tungt han puster hele tiden......
madame Mim Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 vi fikk flutide( astma med) til jenta vår etter mye om å men. den funker veldig bra.
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 Fikk både Flutide og Ventoline til minstemann da han var ca 7 mnd. Her virket heller ikke Efedrin, men astmamedisin har virket fint. Nå er han 1,5 år, og jeg bruker det bare hvis han er forkjølet (for å unngå at det setter seg langt nede i lungene...)
mams-til3 Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. juli 2008 hmmm.....var de gjenneom noen kontroll på sykehus for å få astma-med??eller er det noe doktoren bare gir?eldstemann her var veldig plaget,men ikke før han var 1år.han fikk ventolin og brikanyl.er nå 6år å har ikke brukt medisin på sikkert 2år.de fleste vokser det heldigvis av seg...
3herligebarn Skrevet 14. juli 2008 #6 Skrevet 14. juli 2008 Rart de kan si det:( Her har alle mine 3 hatt astmamedisin når de er under 1 år, og det hjelper. Men har bare vært når de har vært syke og tette. Er bare hun største som bruker det nå.
mams-til3 Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. juli 2008 har vert til 3doktorer og alle har sagt det samme.det som skla ta opp medidinen i kroppen er ikke ferdig utvilet og i stand til å ta det opp før barnet er 12mnd. regagerte litt på det jeg også,var netopp derfor jeg spurte her inne...
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 14. juli 2008 #8 Skrevet 14. juli 2008 fikk ventoline til lillemor da hun var rundt året, er ikke sikker på om det er atma hun har, men barnelegen som var på 1 års kontrollen (hun var svensk) sa; men flickan e jo sjuk. Hun pustet i pari apparat da, og det hjalp. Fikk også resept på ventoline. Spurte hvordan det var å gi henne brorens flutide om jeg skulle føle behov for det ,og hun sa at det ikke var noe problem. Som jeg gjør når broren begynner å bli forkjølet(nå om sommeren hele tiden) gir jeg han flutide. Og har også gjort det til henne, men nå har jeg ikke brukt noe medisin til henne på over 1,5 år. Hun blir 3 i november.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå