Gå til innhold

vondt i fingrene.. gode råd mottas med takk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann alle der ute.

Den siste tiden har jeg fått så vondt i fingrene, får liksom ikke lukka hånda og ledda knekker liksom på plass når jeg retter ut eller bøyer hånda. Ufatelig tungvint, spesielt siden jeg er så glad i å strikke. Hovner ganske godt opp på føttene, og litt på hendene så regner med det er en sammenheng. Er det noen som har hatt det på samme måte som har noen råd. Kan jo ikke godt ta støttestrømper på føttene ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ingen gode råd, vil bare si at d er nok fordi du har hevelse i fingrene som gjør at de føles stive og vonde...jeg har d også sånn....hevelse i fingrer og bein og i ansiktet....har ingen gode forslag, det er nok sånn som hører med på slutten av sv.skapet....varmen gjør nok også sitt til at d blir verre....jeg bruker støttestrømper på beina, men når d er så varmt så orker jeg ikke...(er jo da jeg helst burde MEN:P )

ønsker deg lykke til videre i sv.skapet:)

Skrevet

Jeg mente jo selvfølgelig at jeg ikke godt kan ta støttestrømper på hendene.. Hue henger rett og slett ikke med i varmen. Bruker støttestrømpere på føttene, og det hjelper veldig..

Skrevet

Rart, jeg har det på akkurat samme måten. Noen av fingrene går liksom ut av ledd når jeg knytter hendene sammen, det er ganske vondt. Våkner på nettene av at det er ekstra vondt, og da "sovner" hendene ofte. Jeg har også likt å strikke, men nå klarer jeg det bare en liten stund om gangen, blir så vondt grep.. Litt godt å lese om andre som har det sånn, jeg begynte nesten å bli bekymret for om det kunne være et varsel om leddgikt eller noe..

Skrevet

Jeg har det også på samme måte. Hovne hender og føtter og skikkelig stiv i fingerleddene, særlig om morgenen. Får ikke til å knytte hånda. Jeg ble plutselig engstelig for reumatsime her, men legen har sagt at dette er helt vanlig når man får ødem i kroppen.

Må nok bare holde ut er jeg redd.....

Skrevet

Hei.

Det samler seg lett væske i hendene og føttene i varmen. Jeg har lært på fødselsforbredene kurs at det skal hjelpe å lage sirkelbevegelser med håndleddene og anklene. Dette vil selvfølgelig ikke ha noen umiddelbar virkning, men noe som må gjøres gjevnlig eller så ofte man har mulighet.

Skrevet

Jeg har også hatt veldig vonde hender de siste ukene, og har nesten ikke kunnet bruke dem til noe! Ikke knyte skolisser, ikke skru opp korker på glass og flasker, ikke bære tunge poser osv... MEN jeg fikk hjelp hos akupunktøren min, som satte noen nåler for å lette lymfedrenasjen fra hendene. Har nemlig gått til modningsakupunktur, og så nevnte jeg de vonde hendene mine samtidig. Hendene mine har ikke sett så veldig hovne ut de, men føttene derimot har vært litt hovne. Men nå etter 3 behandlinger så er smerten i fingrene nesten borte!!! Jeg har tro på at akupunkturen har hjulpet meg jeg! Annbefales å prøve i allefall :-)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...