Gå til innhold

En gjeng med slabbedasker!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Grøss og gru så mye skrivefeil det finnes på disse debattsidene. Kan ikke folk skrive norsk lenger? Syns dere ikke det er slitsomt å lese dårlig norsk? Lese dialekt, og-å feil, små og store bokstaver om hverandre, sms-språk, unødvendig tegn-bruk, orddelingsfeil osv. Eller skorter det kanskje på lesekunnskapene hos den gemene hop også?

 

Jeg har observert at dette har vært tema tidligere, men jeg må si jeg har vanskelig for å ta folk på alvor når de ikke kan skrive. Men det er kanskje sånn de vil ha det?

 

Hilsen en som ikke gidder å lese innlegg fullt av skrivefeil, ei heller svare.

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Javel?

Kanskje lurt å skrive riktig selv når man kommer med slike innlegg?

 

Tegnbruk skrives i ett ord. Dermed gjorde du selv en orddelingsfeil gitt...

 

Gratulerer!

Skrevet

Bindestrek er vel lov?

Skrevet

Jæi suns du over reagerer gannske mye ale kann ike skrive og lese helt perrfekt som noen ike kann snake helt perrfekt stamer å sån vil ike du snake me dem som stamer åså da?

Skrevet

Helt enig med HI!! Det er så mye skrivefeil, spesielt orddelingsfeil - blir gal! Det finnes nesten INGEN ord på norsk som skal deles. Noe annet jeg ser at at folk skriver DI istedenfor DE . . merkelig det der. Jeg VET at nå er vi gravide og skal snakke om det og at denne debatten har vært oppe før.. MEN det ER virkelig plagsomt å lese innlegg som er fulle av skrivefeil.. Man får liksom ikke tatt folk helt seriøst. Og så tenker jeg litt på at de folka der faktisk skal hjelpe sine barn med norsklekser når den tid kommer.. *gru*

Skrevet

Nei, det er ikke det! Kun hvis ordet er delt over to linjer i f. eks. avisen eller lignende. Står de på samme linje er bindestrek fy-fy!

 

Skrevet

Hva eller hvem er "HI"? Ser at det går igjen mange ganger rundt omkring. Er det en forkortelse?

 

Enig med deg, tenk at disse slabbedaskene kanskje skal passe gullungene våre i barnehagen, lære dem opp i norsk på skolen, besvare brevene vi skriver til offentlige instanser osv. Skremmende!

 

Jeg hadde ikke kjøpt kjøkkeninnredning til 60.000 kr av en som ikke klarer å si "kjøkken", men "skjøkken"...

Skrevet

HI = hovedinnlegger :)

 

sjøkken

sjole

sjede

sjino

 

u name it :)

Skrevet

Godt å se at dere ikke bryr dere om hvordan andre folk faktisk har det.....

Bryr dere fint lite om at det som oftest finnes grunner til at folk kan skrive feil, lese og skrivevansker er et problem som bare blir mer og mer utbredt.

 

Nei, det er bra at dere som ikke har mer fornuftig å gjøre enn å kritisere andre folks skrivefeil, er helt perfekte selv... Og jeg håper virkelig at deres barn slipper å få de samme problemene når de har fått sånne foreldre!!!! Kan bli tøft for barna å ikke bli tatt på alvor av sine egne foreldre pga dysleksi!!!!!!!!!!!

 

Tenk litt før dere kritiserer andre!!!!!!

Skrevet

Oi oi oi. Du må være sinna når du bruker så mange utropstegn?

 

Dysleksi er en ting, slabbedasker er noe annet. Jeg har respekt for at folk kan skrive og gjøre feil pga. slike vansker. Det jeg imidlertid har vanskelig for å respektere, er de som skriver feil med viten og vilje. De gjør det kanskje ikke så lett for dyslektikere heller? Hvordan er det for en med lese- og skrivevansker å lese et innlegg proppfullt av feil? Noen?

Skrevet

Jeg tror vel neppe at alle som skriver mye feil her inne har dysleksi. Det ville vel tilsi at ca 50% av brukerne har denne diagnosen og det tviler jeg sterkt på.

 

Vi er heller ikke dårlige foreldre selv om vi til tider irriterer oss over skrivefeil.

Skrevet

det er ikke de med dysleksi vi snakker om her.. men helst de som skriver sms- og chatspråk hele tiden.. og de som KAN skrive ordenlig, men bare ikke gidder.. som HI har skrevet "en gjeng med slabbedasker"!

Skrevet

Hei igjen.

Grunnen til alle utropstegnene er at jeg jobber med barn med akkurat disse problemene og ser hvordan enkelte foreldre faktisk kan være mot sine barn...

Jeg forstår bare ikke hvorfor det skal være nødvendig å bry seg om disse "slabbedaskene", men så er vel kanskje ikke jeg bedre som bryr meg om disse innlegg heller da. Jeg ser det kanskje fra et litt annet ståsted pga jobben min...

Skrevet

Jeg er ikke sinna, aldri sinna. Småkrass, JA det kan jeg nok være.... ;o)

Skrevet

Bindestrek er lov i sammensatte ord som tegnbruk. Brukes ofte i norsopplæringsbøker for dyslektikere og innvandrerere.

Skrevet

Da skal vel både barna og foreldrene være glad for at noen hjelper dem? Stå på!

 

Skrevet

Er så lei av dere med pengefingeren altså.

Skrevet

Jeg fikser ikke innlegg skrevet på en eller annen rar dialekt. Ser for meg at den som har skrevet det er en eller annen innavla bygdetulling.

 

Jeg reagerer ikke dersom det er feil jeg skjønner kommer av at folk bare har hatt litt liten tid. Tastaturet på min bærbare er litt tregt, og er ikke så glad i doble konsonanter blant annet. Så jeg leser som regel over innleggene mine før jeg trykker "send". Men folk som ikke vet når det skal være h i begynnelsen av et ord. Hvet? Hva f*** er det? Va, vordan, vem osv... Forskjellen på skjede og kjede... Forskjellen på får/for, love/låve, og til og med godt/gått... Det er opplagt at norskopplæringen har blitt dårligere de siste årene.

Skrevet

Jeg innrømmer gjerne at jeg irriterer meg over voksne mennesker som sier sjøtt, sjino, sjylling... Klarer bare ikke ta dem helt seriøst...

Skrevet

Enig med HI. Av og til skulle man tro det er et møtested for dyslektikere her.

Skrevet

Nå er det vel vanligvis ikke de med dysleksi som skriver smsspråk?

 

Jeg er helt enig med HI selv, men må igjen understreke at det ikke er dyslekstiske skriveleifer som er irriterende!

Skrevet

Finnes det en dyslektiker her inne som kan mene noe? Hvordan oppleves det å måtte lese dårlig norsk når man har dysleksi? Bare lurer..

 

Skrevet

Du er forbannet over dette, men allikevel tør du ikke stå for hva du mener? Feigt å være anonym når du skal rakke ned på folk synes jeg.

Videre skriver du at du ikke gidder å lese innlegg fullt av skrivefeil, neivel, men da er vel problemet løst?

Skrevet

Øh.. la meg tenke.. er vi ikke på anonymforumet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...