Gå til innhold

Kan det være mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld godtfolk!

Har stort behov for input her!!!!!

Som jeg har nevt tidligere hadde jeg en MA for ett par uker siden. Sambo og jeg har bestemt oss for å prøve på nytt, men vi ville gjøre som legene sier og vente ett par sykluser. Siden jeg blir så umåtelig sår av kondomer, så ville vi ikke bruke det som mellomprevansjon. Så jeg kjøpte en hel haug EL tester så vi kunne unngå sex de dagene i noen måneder fremover.

I dag var den første dagen kroppen var klar for litt kos og det benyttet vi oss selvfølgelig av. Først etterpå tenkte jeg på at jeg ikke aner når syklusen begynner og tok da en EL test som viser klart positivt!!!!!

Er det mulig at jeg kan ha kommet i gang igjen så fort???? Eller er det andre hormoner som sitter igjen etter forrige graviditet???

Hjelp hjelp hjelp!

Dåner litt om vi har klart å lage en spire på dette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener å huske å ha lest at hormonene kan sitte i lenge etter MA. Men uansett vet jeg at flere jeg kjenner har blitt gravide så og si rett etter MA så det kan godt være EL - hormoner også. Men i ditt tilfelle blir det jo bare spekulasjoner...

Uansett så tror jeg ikke det spiller noen rolle om man venter en eller to sykluser etter en MA før man blir gravid, for jeg har tro på at kroppen ordner opp og lar ikke en graviditet slippe til før den er klar for det, hvis du skjønner hva jeg mener... Så om nå "skaden" er skjedd, så er det jo bare å glede seg over det tror nå jeg :-)

Skrevet

Du har nok rett i at kroppen ordner opp selv, den er ganske flink sånn :-)

Det blir spennende å se om jeg har blitt smelt på tjukka nå.... har jeg det kan man iallefall si at gikk på første forsøk.....

Kjenner forventningene krible i livmora nå...

Ha en flott dag folkens!

Skrevet

Hei... Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Positiv el test og veldig forvirret. Jeg tok en gravitest for sikkerhets skyld, og fant ut at den var negativ, så når den er negativ, så tenker jeg at LH også er borte og at det var en reell test:) Det finner vi ut om ca 14 dager...(gulp) prøver å ikke være altfor optimistisk....

Skrevet

God idé! Jeg tror jeg tisser på en av billigpinnene mine når jeg kommer hjem, da vet jeg jo iallefall om HcG er ute av kroppen og om en evt positiv test om noen uker faktisk er positiv... Digger disse billigpinnene :o)

Jeg tenker at hodet mitt er klart for en ny graviditet om ett par uker, og det passer jo bra....

Krysser fingrene for deg Trilletralle!!!

Skrevet

Jeg er også veldig fornøyd med å kunne teste akkurat når det passer meg uten å gå personlig konkurs...

Krysser fingrene for deg også!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...