Gå til innhold

FOLAT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når bør man begynne på Folat? Har lest så mye forskjellig.. noen sier en mnd før prøvingen starter, andre 3 mnd, og noen at man kan starte opptil et år før selve prøvingen starter? Erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å spise b-vitamin tabletter med folat for ett par uker siden(enda ikke gravid).. Det er jo helt umulig for dere å vite når det klaffer, så du kan ikke gå ut ifra feks. 1 mnd før man blir gravid, det blir jo helt umulig.. =) Bare begynn med folat hvis dere er prøvere! =)) Lykke til!

Skrevet

Leste at folat i minst ett år før befruktning kan kutte risken for prematur fødsel med 50-70%

http://www.sciencedaily.com/releases/2008/01/080131111822.htm

Derfor er det bare å begynne med en gang en planlegger å begynne å prøve, tenker nå jeg :-)

Det er ikke skadelig, vitaminet er vannløselig og det kroppen ikke trenger blir derfor skilt ut.

Skrevet

Takk for svar begge to! :) da er det vel bare å begynne, selv om det kanskje er et år til enda ;)

Skrevet

på helse kosten sier de 3mnd før... da skal du være innenfor sikkerhets sonen i forhold til redusert kjangs for ryggmargsbrokk på fosteret... Men alt hjelper... bare og begynne=)

Skrevet

Jeg begynte en måned før vi begynte å prøve jeg:)

Regner med det holder:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...