Anonym bruker Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Jeg går på Cipralex, og skal til Spania om ei uke. Har også behov for Sobril innimellom, og allergimedisiner. Trenger jeg noe slags skriftlig bevis, så jeg ikke blir fratatt tablettene mine på flyplassen i mistanke om at jeg smugler "narkotikum" til utlandet?
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Ja, be apoteket eller legen fylle ut skjema som du tar med. Vi har det på ungens medisin(Concerta)
Kosel Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 Er stort sett ett såpass lite "lager" man har med seg for ferie at det ikke er noen fare for det. Men du kan få legen din til å skrive ett skriv om du føler deg tryggere. (da selvfølgelig på engelsk) Jeg hadde med meg papirer fra legen min når jeg skulle være borte ett år og hadde med meg migrenemedisiner for hele året samt ett års forbruk av malariatabl.
dama Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 mannen min går på plavix-blodfortynnende og jeg knasker omeprazol/nexium vi har resit til utlandet med medisiner og har ikke hatt med oss noe annet enn medisiner.. et lite lager i kofferten og et lite lager i håndbagasjen.. har funket helt fint for oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå