Gjest Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Jentene var alene på sirkus i dag..... 4 år, 10 år og 11 år. Synes ikke det er noe skummelt, men noen syntes det var litt drøyt.....tror jeg.
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Det er jo ditt eget valg da. Hva andre synes betyr jo ingenting. Men jeg hadde ikke sendt mine avgårde alene iallefall.
hamsterpia Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 Det kommer jo helt an på hvor modne og ansvarsfulle de 2 eldste er ovenfor 4 åringen. At de 2 eldste fikk dra alene synes jeg ikke var ansvarsløst i det hele tatt, og du kjenner de jo, så du vet helt sikkert at det ikke kom til å bli noe problem å sende med minstejenta sammen med dem.
~sjiraff~ Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 Det er forskjell på barn, derfor er det vanskelig å si. Jeg kjenner for øyeblikket ingen på 10 eller 11 år, men kan ikke se for meg at jeg hadde sendt snuppa med noen på den alderen alene på sirkus.
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 Jeg var alene hjemme i ferien fra jeg var 11 år jeg - riktig nok ikke med en 4 åring i tillegg. Men nå kjenner jeg denne 4 åringen, og den dagen hun gjør opprør da tror jeg faktisk hun har grunn til det. Hun hører nok på storesøster ja. :-) Svar på spørsmålet; nei.
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 10. juli 2008 #6 Skrevet 10. juli 2008 Det kommer vel litt an på hvor i landet dere er også.... Sikkert ikke i tjukkeste oslo....
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #7 Skrevet 10. juli 2008 Nå skal det sies at 4 åringen er ekstremt enkelt å passe på. De er flinke begge de 2 store jentene. Man blir sikkert det av å ha flere yngre søsken:) Vi leverte og hentet ved inngangen til teltet selvfølgelig.
Lilletrollogmamma Skrevet 10. juli 2008 #8 Skrevet 10. juli 2008 Nei, det synes jeg ikke du er. Min niese på 12 passer ofte min sønn på 1. Jeg hadde ikke protestert om hun ville ha han med på sirkus. Hun er kjempeflink med han, og tar godt vare på han:)
Ingeberta Skrevet 10. juli 2008 #9 Skrevet 10. juli 2008 Slett ikke uansvarlig, med bakgrunn i vurderingene dine og at de ble brakt og hentet ved inngangen. Det er jo sånn at de må få prøve seg for å vokse, selv om det kan være tøft for oss som bare vil passe på og hjelpe.
tvilling73, 05/07 Skrevet 10. juli 2008 #10 Skrevet 10. juli 2008 Nei, det må vel gå bra!! Jenter er nå mer ansvarlige enn gutta. Vi har 3 nieser på 6, 91/2 og 11. Det er kjempegod hjelp i alle 3 når de er her med våre - hver på sin måte. Hun på 11 kunne nok hatt en 4 åring med seg på sirkus. Neste er litt barnslig men som støtte for den eldste hadde det vært helt supert. Mange som tenker negativt forandrer meining når de selv kommer i samme posisjon.. har erfaring fra det selv he he. Best å passe seg for hva en sier før en selv har kommet så langt :-) Vet de som sitter på ungene til de er 10 også, verre det!!
Twintipp og himmelblå Skrevet 10. juli 2008 #11 Skrevet 10. juli 2008 Nei, det synes jeg ikke. Fadderbarnet mitt på 11, kunne uten problem hatt med seg niesen min på 4 på sirkus.
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #12 Skrevet 10. juli 2008 Ja jeg føler meg jo selvfølgelig veldig trygg på eldste. De har forresten vært på kino et par ganger også sammen. Tenk hvor mye ansvar søsken hadde før om årene når begge foreldrene jobbet ute sammen.... ikke at man kan sammenligne, men unger som får ansvar vokser gjerne mye på det. Tror også det er vanskelig for noen med 1 på 2 år f.eks å svare på noe som ligger mange år frem i tid.
Twintipp og himmelblå Skrevet 10. juli 2008 #13 Skrevet 10. juli 2008 Ja, jeg har brent meg på den mange ganger selv faktisk:-O Kommer jo an på barna og da selvsagt. Noen unger er jo over alle hauger og bauger, og gjerne inne i trombona på sirkusorkesteret, men som sagt, det hadde jeg ikke sett på som noe problem i det hele tatt.
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #14 Skrevet 10. juli 2008 hehehehe det var faktisk tilfeldig at innlegget mitt havnet under ditt:) Vi skrev nok samtidig....... når det er sagt så hadde jeg selvfølgelig ikke sendt meg f.,eks vår minste..... for hun hadde nok funnet på sine egne triks der inne:) Utroooooolig stort avvik på den siste der assa hehehehe
The most famous Ludder Skrevet 10. juli 2008 #15 Skrevet 10. juli 2008 Hvis det var et sirkus med dyr, synes jeg det var veldig uansvarlig å lære dem slike dårlige verdier og gi dem et så forvrengt syn på dyr og naturen :-(
Northernlights Skrevet 10. juli 2008 #16 Skrevet 10. juli 2008 Min tiåring kunne aldri i livet dratt alene. Hadde ikke gått... Men andre barn klarer det sikkert. Min eldste datter kunne fint dratt alene når hun var 11, hvis jeg fulgte henne til teltåpningen. Men jeg ville helst dratt med dem selv. En gang når var vi på et lite circus, ble datteren min bedt om å være frivillig slangeholder. En slange på 4-5 meter er utrolig lang og tung rundt halsen på ei ung jente...grøss-.
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #17 Skrevet 11. juli 2008 Joda Ludderet, men det hadde jo vært like uansvarlig hvis jeg var med eller ikke.
Mille** Skrevet 11. juli 2008 #18 Skrevet 11. juli 2008 Nei, det syns jeg ikke du er. 10 åringen vår hadde helt sikkert hatt lyst til å ta med 3 åringen på litt av hvert, men vi drøyer det ett år til tror jeg. ;o)
kokosyklus Skrevet 11. juli 2008 #19 Skrevet 11. juli 2008 10 og 11 år? Det er da ikke uansvarlig. Bare du som kan avgjøre om de er til å stole på eller ikke. Selv var jeg hjemme alene med egen nøkkel fra jeg var 8 år. Fulgte søsteren min til dagmamma før jeg gikk på skolen. Punktlig hver eneste dag. Da vi kom hjem fra skolen var mamma hjemme, ellers hente det at det tok en time. Da hadde vi avtale om at vi kunne ringe naboen når som helst hvis ddet var noe vi lurte på.. Jeg lærte å ta ansvar, at klokka var viktig og ikke minst fikk jeg 50 kroner i uka for å gjøre det. Jeg var dritstolt storesøster og tok jobben min alvorlig:) Kanskje det ikke hadde fungert for alle, men mamma visste nok at jeg var til stole på.
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #20 Skrevet 11. juli 2008 Ja litt sånn er det her også. SFO blir jo rimelig kjedelig etter hvert. Selv var jeg veldig selvstendig som barn, men hadde dessverre ingen søsken. Hun har hentet i bhg 1 gang og det gikk kjempefint helt til de kom hjem..... hehehehe hun fikk ikke opp låsen på selene i vogna stakkars så ungen satt der fremdeles når vi kom hjem. Da var hun sliten av å underholde minsten:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. juli 2008 #21 Skrevet 11. juli 2008 jeg kjenner godt to jenter på 11 år, og om dine jenter på 10 og 11 er som de to jeg kjenner så ser jeg ingen problem med det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå