peonererfine Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Lurer bare da jeg selv bruker Omega 3-6-9 (fiskeoljekapsler og Udoes Choice kaplser). Har pleid å ta multivitaminer også, men leser her og der at tilskudd ikke tas skikkelig opp av kroppen. Selvfølgelig er det best å spise helt riktig og få alle vitaminer fra maten, men det klarer de færreste med dagens bearbeidede kosthold... Bruker dere tilskudd, og hvordan kom dere fram til at dere trengte dette? Anbefalinger fra helsekost, kostholdseksperter eller litteratur?
dritgrei hei hei! Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 Hei du. Jeg spiser ikke noe akkurat nå, men jeg har gått god effekt av kombinasjonen omega 3, omega 6 og nattlysolje. Jeg begynte å ta det fordi jeg ble fortalt at dette er bra for både psykisk og fysisk helse... Jeg er sikker på at det hadde effekt, og jeg går nok på igjen med iver og lyst til vinteren. Ellers har jeg ikke peiling .
Plutseliten :) Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 Jeg bruker også omega..I form av fiskeolje. Det er et unikt kosttilskudd,så her har også minstemann fått det fra han var bitteliten "omega 3 for kids" Og all verdens kremer tok ikke bort hans eksem...men da vi startet med en teskje hver dag,forsvant det etter en uke ) Ellers tar jeg i perioder jerntillskudd...noe alle vi damer i fruktbar alder burde gjøre
♥Snulder Skrevet 11. juli 2008 #4 Skrevet 11. juli 2008 Jeg tar doble doser med Omega 3, samt en større dose en anbelfalt med D-vitamin. Grunnen til dette er at jeg "lider" av familiær hyperlipidemi = medfødt alt for høyt kolesterol. Omegaen er uunnværlig for oss med denne genfeilen! Like viktig for alle andre å få i seg riktig fett! Det er jo tross alt fettet alle cellene i kroppen vår trenger for gjenoppbygging:=) Light produkter har fett som harskner i kroppen.... godt gammeldags fett (i moderate mengder selvfølgelig) tas opp på riktig måte i systemet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå