peonererfine Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Lurer bare da jeg selv bruker Omega 3-6-9 (fiskeloljekapsler og Udoes Chioce kaplser). Har pleid å ta multivitaminer også, men leser her og der at tilskudd ikke tas skikkelig opp av kroppen. selvfølgelig er det best å spise helt riktig og få alle vitaminer fra maten, men det klarer de færreste med dagens bearbeidede kosthold... Bruker dere tilskudd, og hvordan kom dere fram til at dere trengte dette? Anbefalinger fra helsekost, kostholdeksperter eller litteratur?
Gjest ->>- Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Nei. Folat før og under graviditet, ellers ingenting. Fordi jeg ikke mangler noe.
Laybik Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 Jeg tar tran fordi det er anbefalt for gravide sa legen. Jeg tok også folat 1. trimester. Tar ellers ingenting fordi jeg spiser variert og mangler ingenting.
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 javel....så du innser at du kan mangle et vitamin.....men ikke noen andre???....finnes neppe et enste menneske i dagens samfunn som ikke magler noe.....dersom du spiser økologisk og lever sundt er du likevel eksponert for samfunnet generelt...sånn som miljøgifter, stress etc...
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2008 #6 Skrevet 10. juli 2008 Bruker calsium 500mg og vitamintabletten som supplerer, tror det var vit A og E. Grunn: Jeg drikker ikke nok melk, tåler ikke.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2008 #8 Skrevet 11. juli 2008 Omega 3 Kalsium (anbefales til "gamle" damer som meg) Biodophilus (et lass med melkesyrebakterier for magen pga en diagnose jeg har)
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 11. juli 2008 #9 Skrevet 11. juli 2008 Spektro multivitamin, B-vitamin (trenger ekstra tilskudd), Eye Q omega 3.
Tweak Skrevet 11. juli 2008 #10 Skrevet 11. juli 2008 Jeg tar omega3 fordi jeg spiser for lite fet fisk, og DHA i fiskeoljen er veldig viktig for hjerneutviklingen for et foster. Så det skal i allefall ikke mangle her! Tar folat, fordi det er anbefalt og antydet positiv virkning om en bruker det opptil et år før graviditet. Og så tar jeg noen multivitaminer fordi vi ikke har så godt kosthold akkurat nå... Vi pusser opp stue og kjøkken, og da blir det mye enkel mat... Gryteretter fra pose og pizza fra den lokale pizzeriaen. Best å hjelpe kroppen litt! I tillegg tar jeg wild yam, fordi det skal hjelpe på syklusen og hjelpe en pcos'ers livmor å holde på et befruktet egg. Det meste har jeg lest om her på BIM og så har jeg søkt opp vitenskapelig litteratur om feks. folat og om pcos for å lære mer. Omega 3 jobber jeg med, så jeg har lest meg opp på vitenskapelig litteratur om de fettsyrene og hva som er bra.
Gjest Zima *PP?* Skrevet 11. juli 2008 #11 Skrevet 11. juli 2008 Jeg tar calcigran forte og vitamin d.. fordi jeg må bygge litt skjelett og fordi jeg har moderat vitaminmangel
Gjest ->>- Skrevet 11. juli 2008 #12 Skrevet 11. juli 2008 Gee, really? Hva du vet, altså ... Folaten er en veldig sånn for sikkerhets skyld-greie. Jeg spiser vanvittig mye mer f.eks spinat enn gjennomsnittsmennesket, og har sånn sett gode muligheter for ikke å faktisk mangle folat. De vitaminene og næringsstoffene folk ofte hiver innpå i form av kosttilskudd mangler jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2008 #13 Skrevet 11. juli 2008 Jeg tar omega 3,6,9, Magnesium og drikker en liten slurk svarthyll-saft. Nå for tiden tar jeg animal-planet tyggetabl. som sønnen min ikke vil ha, tar dem fordi dem er for dyre til å la dem bare stå.
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #14 Skrevet 11. juli 2008 nei selvfølgelig ikke.......at jeg kunne betvile din kompetanse......
Gjest ->>- Skrevet 11. juli 2008 #15 Skrevet 11. juli 2008 Det har vel fint lite med kompetanse å gjøre om jeg vet hva jeg mangler og ikke mangler av vanlige næringsstoffer.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2008 #16 Skrevet 11. juli 2008 Jeg bruker Vitaminbjørner Fordi de er sinnsykt gode. Og søte Tar også Omega3 tabletter. Er ikke så flink til å spise fisk og grønt, så tar vitaminer de dagene/periodene det skorter på maten.
OsloMor Skrevet 11. juli 2008 #17 Skrevet 11. juli 2008 Tar tran, kalsium og multivitamin. Har ammet til nå i tilleg til at familien lever på allergidiett. Ville tatt tran uansett, fordi det i Norge er viktig å få i seg vitamin D, og omega 3 (men det er jo viktig overalt;)
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2008 #20 Skrevet 11. juli 2008 Tar omega 3-6-9 og nattlysolje, fordi jeg har atopisk hud og med nok essensielle fettsyrer blir huden merkbart mer elastisk, mindre kløete og eksemen bedre.. Tar også en mutlivitamin for gravide (med folat) akkurat nå, men ellers bruker jeg ikkenoe annet enn kapslene med "olje".
tika81 Skrevet 11. juli 2008 #21 Skrevet 11. juli 2008 Møllers dobbel:) og brinebærkapsler sidn jeg snart skal ha babyen ut.
Cat.68 Skrevet 11. juli 2008 #22 Skrevet 11. juli 2008 Jeg tar multivitaminer som også inneholder omega 3. Jeg fikk det anbefalt av nevrologen pga min fibromyalgi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå