blond Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Har dere tenkt på det når dere kritiserer dem som gir ungene søtt og fettrike matvarer?
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Jeg er mer skeptisk til såkalte lettprodukter og "50% mindre tilsatt sukker"-produkter, rett og slett fordi disse blir tilsatt kunstig søtning. Sukker er naturlig, det er et karbohydrat som er bra for kroppen og trengs for å få energi. Fett er også bra for kroppen. Alt i moderate mengder såklart. Så jeg er helt enig med deg blond, man skal være mer forsiktig med produkter som inneholder kunstig søtning.
Gjest ->>- Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 Det skal veldig godt gjøres, særlig å få for lite sukker.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2008 #4 Skrevet 11. juli 2008 Karbohydrater finnes i all mat, er ikke nødvendig å spise sjokolade i tillegg liksom. Fettrike matvarer som inneholder feil type fett er IKKE bra for kroppen uansett. Vi får i oss alt for mye av det. Men jeg ville aldri kritisere noen for å gi barna sine fet fisk for eksempel, for i fet fisk er det masse av det fettet som kroppen trenger. Med et normalt variert kosthold med balanse mellom fisk og kjøtt og grønsaker så trenger en i allefall ikke bekymre seg over mangelsykdommer. Og er en bekymret over for lite fett og karbohydrater, så er McDonaldsmat totalt skivebom på hva en bør spise for å hjelpe på!
blond Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2008 Ikke alle får i seg nok og for mye. Kostholdet kan bli for magert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå