Gå til innhold

Det kan bli for lite fett og sukker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tenkt på det når dere kritiserer dem som gir ungene søtt og fettrike matvarer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er mer skeptisk til såkalte lettprodukter og "50% mindre tilsatt sukker"-produkter, rett og slett fordi disse blir tilsatt kunstig søtning.

Sukker er naturlig, det er et karbohydrat som er bra for kroppen og trengs for å få energi. Fett er også bra for kroppen. Alt i moderate mengder såklart.

Så jeg er helt enig med deg blond, man skal være mer forsiktig med produkter som inneholder kunstig søtning.

Skrevet

Det skal veldig godt gjøres, særlig å få for lite sukker.

Skrevet

Karbohydrater finnes i all mat, er ikke nødvendig å spise sjokolade i tillegg liksom.

Fettrike matvarer som inneholder feil type fett er IKKE bra for kroppen uansett. Vi får i oss alt for mye av det. Men jeg ville aldri kritisere noen for å gi barna sine fet fisk for eksempel, for i fet fisk er det masse av det fettet som kroppen trenger.

Med et normalt variert kosthold med balanse mellom fisk og kjøtt og grønsaker så trenger en i allefall ikke bekymre seg over mangelsykdommer. Og er en bekymret over for lite fett og karbohydrater, så er McDonaldsmat totalt skivebom på hva en bør spise for å hjelpe på!

Skrevet

Ikke alle får i seg nok og for mye. Kostholdet kan bli for magert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...