Gå til innhold

Barns rettigheter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg nekter å gi barnet mitt samvær med faren, risikerer jeg sanksjoner i form av bøter. Fordi han har rett til sitt barn

Hvis barnefaren unnlater å møte til samvær med barnet, hva skjer??

Ingen sanksjoner, ingenting.

Bør ikke barnet ha rett til sin/en far?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det har jeg aldri tenkt på... de burde ikke kunne slippe unna med alt de eller når de bare snur ryggen å ikke vil treffe barnet sitt!

Men kan man nekte samvær hvis pappan vil da?

Skrevet

Jo, jeg er i utgangspunktet enig med deg, MEN å overlate barnet til en som ikke vil, det vil ikke jeg heller.

Skrevet

nei nei, det vil absolutt ikke jeg eller... barn skal være ønsket!

Skrevet

Han har ikke rett til sitt barn, barnet har rett til sin far:)

Og selv om en far (eller mor) svikter og ikke vil ha samvær med barnet, så sier jo ikke det at alle andre fedre er uegnet og ikke bør få ha samvær!

Det er ikke lett, og jeg har ikke mye sans for fedre som ikke gidder. Men det er jammen ikke enkelt å være det som ikke får lov til å være far heller.

Skrevet

Ja, det vel riktig at barnet har rett til en far, men det er frustrerende når barnefar sier at han vil, men likevel ikke er å få tak i når han etter avtalen skal ha samvær, det er så slitsomt å forholde seg til. Han kan liksom bare komme eller utebli alt etter som det passer han. Han må vel bare få lov til det da. Men synes regelverket er dårlig på enkelte områder. Ikke det at jeg vil reguleres ihjel.. men altså, hallo. Lite rettferdig.

Skrevet

Dersom det er et stadig problem så KAN man faktisk gjøre noe med det.

Bidraget regnes ut fra bla samvær.

Og har ikke far samvær, så vil bidraget øke.

Dermed ved far også bli økonimisk "straffet" for å ikke stille opp.

Skrevet

Det var noen som fortalte meg at man kunne få til en avtale med nav eller noen om at hvis far ikke kommer til skriftelig avtale, så får han bøter. Det bør dere skjekke litt opp i og se om det stemmer. For da slipper han hværfall ikke så lett unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...