Gå til innhold

BANANFLUER!! Hvordan i huleste blir man kvitt dem!!????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir sprø! Har fått bananfluer på kjøkkenet og de er jo håpløse å bli kvitt!!! Er det noen som har noen gode råd til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et glass hvitvin

Evt edikkvann med noen dråper zalo,

Skrevet

lukk døren til kjøkkenet, kall det unntakstilstand og send gubben ut på restaurant for å hente mat til familien..

eller.. kjøp insektsspray, spray på kjøkkenet og i alle rom tilknyttet det. Gå ut og vær ute en god stund. Og vips! så kan du støvsuge dem etterpå.

Skrevet

Ca 50/50 med vanlig eddik og zalo røres forsiktig sammen i en bolle og settes litt rundtom. Massegrav i morgen! Pass på å ikke rør så mye at det blir skum, da funker den ikke.

Vask godt på kjøkkenet ditt, ikke la frukt ligge fremme nå i varmen og gå hyppeg ut med bosset, så kommer de ikke tilbake heller.

Skrevet

Få ut alt av tomflasker o.l. Tøm søpla og vask bøtta. Husker ikke flere plasser de "bor"...

For å bli kvitt de fluene som er igjen etter at huset er borte, kan du lage et glass sterk saft med en dråpe såpe i. Fluene blir tiltrukket av saften, men druktner siden såpen ødelegger det laget oppå væska som flua kan stå på :)

Skrevet

Hvis du har dem i plantene:

Det finnes noe som heter nyttenematoder som du får kjøpt på hagesentre. Blandes ut med vann og vann plantene. De spiser opp fluer og egg. Eggene til fluene ligger øverst i jorda og trenger vann for å klekkes. Vann derfor alltid plantene nedenfra, dvs sett dem i vann og la røttene suge vannet oppover. Da blir det ikke fuktig i toppen og eggene dør.

Skrevet

Ikke oppbevare frukt og matavfall i varmen. Kast matavfallet minst en gang til dagen og legg over papirhåndkle etter hver gang du kaster noe der. Ha god hygiene på kjøkkenet. Kok opp vann og hell i sluket minst en gang hver dag så kan ikke fluene legge egg der.

Skrevet

Hvorfor heter det bananfluer egentlig?

Skrevet

For å halvere dem, mens jeg ventet på at "giften" skulle sette inn (som de andre jentene beskriver), så støvsugde jeg dem. Halverte dermed gjengen eller mer. Støvsugde også etterslengere, de som overlevde. Funka for meg :-) Og ellers HYGIENE, vekk med frukt ol i en stund fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...