Gå til innhold

urinveisinfeksjon etter fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte en jente på mandag, :-), alt gikk helt fint. Men i går kveld belynte det å svi i underlivet. Kjennes som jeg må tisse hele tiden, og det "iser" nederst i magen hele tiden. Det blir bare verre. Når jeg tisser kommer det bare litt, og det gjør ganske vondt(isisng).

Er dette normalt etter føsdel, eller har jeg fått en urinveisinfeksjon? Skal ta med meg tisseprøve i morgen, og sjekke hos legen, men lurte på om det var noen her inne med erfaringer rundt dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg hatt venlig fødsel, men jeg har hatt masse urinveisinfeksjoner, og det høres ut som du har fått det. Har aldri hørt om at det er vanlig etter med slik sviing som du beskriver etter fødsel. Bare sviing i sting etc nårman tisser, men det blir jo noe annet. Jeg hadde også uvi med nyfødt baby. Fikk det etter å ha hatt kateter ved keisersnitt. Tok selexid og det går fint selv om du ammer. Men det lukter antibiotika av bæsjen til barnet, så de får det nok i seg selv om det er ufarlig. Det du kan være obs på om babyen har løs mage etter kuren, er aat du kan bruke melkesyretabletter som du løser i morsmelk/mme. Det tipset fikk jeg altfor sent. Spør på apoteket.

Skrevet

Har ei venninne som fikk urinveis infeksjon etter fødsel, men hun revna endel. og måtte i narkose for å bli sydd sammen, hun trodde selv det hadde en sammenheng. Hun fikk derimot ikke vanlige symptomer på urinveisinfeksjon, de trodde først det var noe helt annet(husker ikke hva) men etter grundig undersøkelse på sykehus ble det konstatert urinveisinfeksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...