Barn i huset <3 Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 jeg gir lille gutt mat hver 3t så det vil si at han får ca 8måltider hver dag.å drikker rundt 70ml hver gang. hvor gammel var han/hun når du kuttet ut måltider? hvor mange genger i døgnet? sov han/hun hele natten(ga dere ungen mat. eller lot dere ungen sove?) hehe er litt mye jeg lurer på
mamman til to gutter Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Det høres ut som du gir flaske og jeg ammet, men prinsippene er jo de samme uansett... Jeg har hele tiden latt mini bestemme når og hvor mye han vil spise. På dagtid spiste han ca hver 3-4time og bare når det gikk noe særlig over 4 timer vekte jeg han. Men på natta har jeg aldri vekt han, da har han fått når han har våknet. Tror det samme er anbefalt hvis de får mme, så lenge de legger på seg fornuftig. Hvis de legger på seg som de skal (ta en tur innom helsestasjonen for å veie hvis du er usikker), så er det ingenting som tilsier at de ikke skal få lov å styre måltidene selv.
Barn i huset <3 Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2008 takker;) flere? er litt usikker her;)
firemerkersmør Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 Enig i å ikke vekke på natta for mat hvis de ikke sier noe annet på HS. Met når han vil ha. Er vel ikke så vanlig å kutte måltider. Mer å gå over til annen mat som holder mettheten lengre, og d blir det naturlig færre måltider. Er du usikker er det bare å veie ofte hos HS
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 De har ikke behov for mat på natten når de er over 6 mnd, så vi kuttet ut nattmaten hans når han var 7 mnd. Vi har aldri vekket han for å gi han mat, bortsett fra på sykehuset siden han var så liten da han ble født, og vi måtte gjøre d.
Barn i huset <3 Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. juli 2008 denne gutt ungen er bare 1mnd. noen sier det og andre sier det. så vil bare høre med noen som har erfaring her:)
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 11. juli 2008 #8 Skrevet 11. juli 2008 Du kan jo ikke kutte ut mat til en liten en på 1 mnd. De spiser ofte da og du må bare belage deg på å gi mat hver 3 time. Etterhvert fra 4 mnd kan du begynne med litt grøt, da faller gjerne et flaskemåltid bort. Men hvis du er veldig usikker må du få råd på hesestasjon.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 11. juli 2008 #9 Skrevet 11. juli 2008 Nå er jenta vår 4 mnd, og hun spise ca hver 3.e time på dagtid. Men noen ganer er det 2 timer mellom, andre ganger 4 timer. Men lar hennes styre når hun vil ha mm. Blir vel omtrent 6 måltider i døgnet. Noen få netter våkner hun og vil ha mat, men stort sett sover hun fra ca kl 18.45 - 06.00. Vekker henne ikke for å spise. (får ikke noe annet enn mm)
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 11. juli 2008 #10 Skrevet 11. juli 2008 Tror ikke du skal kutte noen måltid foresten. 3 timer mellom måltidene, når de er 1 mnd, er helt normalt. Når barnet blir større, kan du prøve å kutte ut nattmåltidet, dersom h*n legger godt på seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå