frøken blå Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Ja.... imorgen altså. Jeg kjenner jeg trenger tips! =) Hjemmelagede vårruller kanskje? Hm....
frøken blå Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2008 Hjemmelagede vårruller Fyll: Kjøttdeig av valgfritt kjøtt (kylling, svin o.l.) Strimlet kål Strimlet gulrot (Kinesisk sopp – kan sløyfes) Champingong Løk Purreløk eller rødløk Teriaki-marinade (flaske) Alt blandes oppi en bolle, mens kjøttet enda er ustekt. Glassnudler kokes. Sil av vannet og klipp oppi silen med saks, da blir de passe ”lange”. Bland oppi bollen med resten av fyllet. Legg ”arket” med en spiss mot deg. Legg på litt fyll i midten. Brett den spissen lengst fra deg over, så sidene, så pensler du siste fliken med litt egg, og bretter over. Legges i poser og fryses ned. Jeg synes det er passe med 8 i hver pose, akkuratt nok til en middag for 2 voksne. Serveres med ris og kikoman soyasaus eller sweet chili saus.
hellohello:-o Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 syntes wok med ferske grønnsaker, biff og teriaki saus er veldig godt. Ellers så har vi fondue en del.
frøken blå Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. juli 2008 De er i frysedisken på "innvandrer-butikker" (huff, fælt å kalle det for det, men du vet hva jeg mener....?) Lykke til - dette er snaddermat!! Så kan du ha i alt du liker, og sløyfe det du kan styre deg for.... =) Genialt!
Northernlights Skrevet 10. juli 2008 #7 Skrevet 10. juli 2008 I morgen for dere, men i dag for oss: kjøttkaker i brun saus. Poteter og grønnsaker. Tenkte lage et par corn on the cob for meg og minsten.
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #8 Skrevet 10. juli 2008 Kanskje jeg skal ta en tur til Grønland imorgen og handle litt da:-)
WP-TLogPeanut Skrevet 10. juli 2008 #9 Skrevet 10. juli 2008 Næ,har de kjøttkaker i USA og (tulla) Aaaner ikke hva jeg skal årne i mårra, sikkert noe enkelt, da TL drar til pappan sin .
mammamammamammamor Skrevet 10. juli 2008 #10 Skrevet 10. juli 2008 trur eg ska lage komler og steke bacon og ha kålrot stappa te. + pølser oppi komlegryta og topper komlene med sirup ( det er lov på komler) kanskje eg til og med tar et glass kultur melk til. forhåpentligvis siste uka eg går hjemme, neste uke er det gubben sin tur te å lage middager, skifte bleier , rydde og vaske. nå skal eg i jobb. deilig, men litt skummelt og litt trist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå