Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 En liten koselig tråd om hvordan vi har det... Går det bra med dere? Plager? Hormoner? Jobb? Forteller litt om meg selv.. Er 27+5, altså noen av de siste dagene jeg er her inne. Jeg har fått stor mage og elsker den;) Har vært kjempeheldig med svangerskapet, ikke noen pes av plager som er noe å bry seg om.. Begynner ferien min nå på mandag og kjenner det skal gjøre susen! Har hatt litt vond rygg av og på siden sist helg, så nå er jeg glad for at det blir en 2-ukers pause. Men skulle jo bare mangle at jeg fikk litt plager jeg også... Bare 7 uker igjen på jobb etter endt ferie så det går nok fort;) Har ikke vært sykemeldt eller noenting i svangerskapet, så tror sjefene mine er fornøyde med det, hehe.. Og ikke minst er jeg kjempeglad over det selv! Hadde aldri fått dagene til å gå.. Er ganske rastløs av meg. Har barnevogn og bilsete igjen av utstyr som må kjøpes, ellers har vi fått kjøpt det vi trenger, utenom litt av smått utstyr. Koser meg med handlingen;) Håper det går bra med dere andre også
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Her gàr alt bare fint! Den lille vokser, og er veldig stor for "alderen" sin. Ligger omtrent 2 uker foran mensterminen min, sà isteden for november barn, blir det nok et oktoberbarn :-) Han er veldig aktiv, og holder meg ofte vàken om natta, nàr jeg pròver à fà sove :-) Husker det var slik da jeg gikk gravid med dattera mi ogsà, og hun var aktiv om nettene nàr hun kom til ogsà! Hàper denne her blir litt roligere om natta, sà mamma fàr sove litt :-) Ellers er jeg hjemmevaerende. Er veldig vanskelig à finne jobb her, fordi jeg bor i Spania, og kan ikke spràket sà godt enda. Og nà er jeg jo gravid ogsà :-) Sà dagene gàr med til husarbeid, handling, matlaging, café besòk, og kommer meg litt ut i sola ogsà. Vi er sà heldig à ha basseng i hagen, sà jeg tar meg en dukkert i ny og ned, det er deilig!! Sliter egentlig litt med varmen her, merker jeg tàler den mye mindre enn fòr, men men... Bàde baby og jeg er frisk, og det er det som er viktigst :-) Utstyr har vi ikke fàtt kjòpt noe av enda faktisk! Har sett pà priser, og det er helt horribelt hva enkelte ting koster!! Hadde gladelig kjòpt noe av utstyret brukt ja... Men vi kjenner ingen som har noe her, sà da blir det shopping for alle penga tenker jeg snart! Pròver à spare litt, sà blir det innkjòp av ting og tang i august tenker jeg :-) Gleder meg enormt til det!!
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2008 Hørtes herlig ut å bo i Spania;) Ja det er helt vilt hvor dyrt det er med utstyr, i hvertfall når det er første gangen man skal ha barn. Vi har heller ingen å arve av, men vi har vært flinke til å legge av penger hver mnd. siden vi fant det ut. Seng og stellebord fant jeg billig, fikk begge deler til under 2000. Men vogn blir en annen sak, hehe.. Det er dyrt! Jeg sover fortsatt bra om natta faktisk, er vel heller det at jeg våkner tidlig som kan være problemet, særlig når jeg jobber en del kvelder. Dagen går litt seint da.. det er nok en del liv i magen om natta bare jeg ikke våkner av det.
WPW Skrevet 11. juli 2008 #4 Skrevet 11. juli 2008 Hei jenter!! For en kosli tråd:) Her er alt bare vel!! Faktisk så bra at jeg, før ultralyden, nesten lurte på om jeg egentlig var gravid.. Hehe, men det fikk jeg jo altså bekreftet at jeg var:) Jeg fikk også forskøvet terminen litt fram, så det var en positiv opplevelse. Har ikke hatt noen plager i det hele tatt, så jeg føler meg ganske heldig. Koser meg masse! Etter ultralyden ble jo hele graviditeten mer virkelig også, så nå synger vi "trollmor"-sangen for den lille gutten vår hver kveld:) Kjenner liksom at jeg savner han, selvom han faktisk er så nær meg som det går an å få han.. hihi:) Utstyr har jeg ikke kjøpt noe av enda, men vi skal hjem til foreldrene mine på østlandet om en ukes tid og hente vugge og vognpose som jeg sov i da jeg var liten. Også tar vi oss en tur til Sverige og kjøper vogn. Jeg er litt lat, så jeg gidder ikke å lete opp info om alt som finnes på vognmarkedet. Vi går for emmaljunga eller simo siden det virker som et trygt valg. Gleeeeder meg til å få vogn i hus!! Er det noen grunn til at dere bor i spania forresten? Høres spennende ut!! Og hvordan er forholdene for gravide der når det gjelder permisjon og sånne ting? Og hvor langt påvei er du "Gravid:-)"? Jeg er 22+3 idag. Syns tiden har gått litt sakte etter UL, men hallo... jeg skal ikke klage når jeg har det så bra:D
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #5 Skrevet 11. juli 2008 Ja utstyret er dyrt! Jeg sjekket priser pà noen vogner her, og de koster rundt 500 - 700 euro! Sà pà en seng ogsà, en slik seng der barnet kan ligge i fra han er baby til 5 àr. Den var kjempefin! Men kostet 700 euro! :-( Og det var uten madrass...Sà da gàr vi nok for en sprinkelseng tenker jeg. Stellekomoder kostet ogsà rundt 200 euro+++ Er det sà dyrt i Norge ogsà? Sòvn er viktig altsà! Jeg hadde enda en dàrlig natt nà, vàkner hele tiden, svetter pga varmen, har merkelige dròmmer, og Daniel ( Som den lille gutten min skal hete) er turbo :-) Sà da blir det nok en laaaang hvil igjen i ettermiddag tror jeg!
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #6 Skrevet 11. juli 2008 Putte med gutt i magen :-) Jeg traff min kjaere mann gjennom nettet faktisk! Vennskap utviklet seg til forelskelse, vi mòttes og fòlte begge at dette var rett. Sà tok jeg med dattera mi og flyttet nedover, og vi har ikke angret én dag :-) Han er spansk altsà! Vi trives veldig godt her! Jeg er litt usikker pà dette med permisjon, men mener à ha hòrt av noen, at mor fàr 3 mnd permisjon bare! Men om det er sant vet jeg ikke. Mannen min er selvstendig naeringsdrivende, sà han kan bare ta seg ut 2 uker, maks! Hvis ikke vil han tape en god del penger pà manglende prosjekt, o.l... Kjedelig, men... Jeg gàr til kontroller hver mnd pà et privat sykehus, og blir tatt veldig godt vare pà :-) Fàr ogsà UL hver gang, og det synes jeg er greit! Jeg er 25+4 i dag, men i fòlge mens termin er jeg 23+5. Den "lille" gutten min er veldig stor sier dem, og vi er usikker pà termin. Han ligger nesten 2 uker foran menstermin, sà derfor fòlger jeg Ul terminen min den 22 oktober ( uke 25+4)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. juli 2008 Ja man kan risikere å måtte betale 5-6000 for ei vogn.. Man får selvfølgelig billigere også, men kommer litt ann på hva man vil ha og om man kan bruke vogna lenge. Sprinkelsenger får man ganske billige, takk og pris for Ikea, hehe;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå