ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 litt krokete dette... nå når jeg fikk barn nr 1, ble jeg alene, d ble slutt med typen. så jeg blei alenemor, å får jo dermed xtra støtte... vi har blitt sammen igjen, men vi bor ikke sammen, ennå.. nå har jeg blitt gravid igjen, da, med samme bf, så klart -siden vi ble sammen igjen ;o), men d som er greia er at vikariatet jeg hadde før jeg gikk ut i perm sist gang -var sykemeldt å noen mnd før permen- har gått ut, så jeg står jo uten jobb... har ikke mer enn 40 % b.h-plass fra høsten, for jeg hadde jo ikke planlagt å bli gravid igjen.. med tanke på jobb, får jeg da ikke jobbet mye.. å siden d allerede viser at jeg er gravid, tviler jeg på at så mange er sugen på å ansette meg, lissom...;o( typen jobber vekke, så han ikke passe så mye, han heller.. men altså -bør ikke sykmelde meg?? blir ikke d d beste for meg, økonomisk?? eller får jeg like mye om jeg melder meg arbeidsledig?? jeg har jo allerede begynnende bekkenløsning, så tviler på d er så mye jeg klarer å gjøre så lenge.... men hva er d beste ?? beklager at d ble så rotete skrevet... litt stress her ;o)
alvilde Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 skal dere bo sammen?? hvis ikke har du jo krav på overgangstønad. vet om et par som fikk barn,mannen var bare hjemme i helger å hun sa fra om dette på trygdekontoret å hun fikk overgangstønad siden hun var så mye alene. hvis du allerede har begynt å få bekkenløsning,kan du jo sykemelde deg også.for hvis ikke du klarer å jobbe så klarer du ikke det. klem
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. juli 2008 ja har vel krav på overgangsstønad, men må jo få litt annet å? ;o) nja vi skal vel bo sammen, men ikke heeelt ;P han er uansett ikke mye hjemme... ja får satse på at jeg får en sykmelding da, legen min er så j.... tverr bare ;o( føler at jeg må skikkelig "lage meg til" for å komme noen vei med han... sku ha skifta lege,ja, men de fleste som er ledige rundt her er jo ubruklige...;o) men men, jeg får prøve, å se hvor langt jeg kommer. får stikke ut på navn en dag å forklare denne suppa, å se hva dem mener jeg har krav på ;o))
alvilde Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 ja kansje du får snakke med de. for så lenge det bare er kjærester å ikke bor sammen å han bare sover hos dere innimellom så har du jo krav på masse
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. juli 2008 ja har jeg ikke d ?? er så redd de skal ta fra meg noe jeg, siden jeg ikke får gått ut i jobb -arbledig ja- fra midten av okt.....
tigergutt<3 Skrevet 10. juli 2008 #7 Skrevet 10. juli 2008 Hva skal du sykemelde deg fra? Hvis ikke du har jobb så kan du jo ikke bli sykemeldt fra noe? Skjønner ikke helt hva du vil, annet enn å prøve å få litt ekstra penger uten å jobbe......
alvilde Skrevet 10. juli 2008 #8 Skrevet 10. juli 2008 da jeg var alenemor fikk jeg overgansstønad dobbel barnetrygd bidrag bostøtte redusert barnehage betaling, da prater du med barnehageetaten men når dere en gang flytter sammen så vet jeg ikke helt hva du har krav på. men dere kan være kjærester å sånn men ikke bo sammen. så da er det bedre å være ærlig med nav å si at dere er kjærester å han er litt hos dere men dere bor ikke sammen. klem:)
Saresa Skrevet 11. juli 2008 #9 Skrevet 11. juli 2008 det er heller ikke riktig at du har rett på ekstra stønader når dere "bare" er kjærester og ikke bor sammen.. barnefar kan heller ikke overnatte hos deg "av og til"... tror du burde sjekke med nav hva du kan gjøre, men det høres desverre ikke ut som om du har rett til noe penger. eneste må jo være dagpenger da...
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 11. juli 2008 #10 Skrevet 11. juli 2008 Du er en av de som gjør at alenemødre får dårlig rykte på seg, du har IKKE krav på noe støtte som aleneforsørger når du er sammen med barnefar, uansett om dere ikke bor sammen eller ikke!
Fire småtroll Skrevet 11. juli 2008 #11 Skrevet 11. juli 2008 Tenk om alle som hadde en ukependlende mann hadde krav på alle disse støtteordningene fra nav da, da hadde det ikke blitt mye penger igjen i kassa til de som virkelig trengte det.... Men misforstå meg rett, mener det ikke som direkte kritikk, skjønner jo at du har havnet i en vanskelig økonomisk situasjon som du må gjøre det beste ut av. Synes du skulle gå på nav og være helt ærlig med dem jeg, da får du klar beskjed om hva du har krav på. Et lite tips bare, hvis du får nølende usikre svar så sørg for å få prate med en saksbehandler til, jeg har opplevd å få to helt forskjellige svar fra to forskjellige mennesker på nav (det var om uttak av pappapermisjon).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå