Gå til innhold

Tips til gode barnebøker til 5 åringer ønskes!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi lest kardemommeby, karius og baktus, pulverheksa.... så nå er jeg på utkikk etter andre gode bøker. Gjerne noen som vi kan bruke flere kvelder på å lese. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen??

Skrevet

"Til Huttetuenes Land"

En bok som var pensum på lærerskolen når jeg gikk der. Handler om Max som til tider er ganske vill. Ene kvelden må han til sengs UTEN (!!) kveldsmat.... Dette resulterer i en spennende "reise"! Anbefales virkelig!

Ellers "Hva skal vi gjøre med lille Jill?" (Også pensum på lærerskolen)

Skrevet

Å takk for tipset. Merkelig nok så kjøpte jeg boka for noen år siden da jeg var i Canada :) Har ikke lest særlig i den, men får lese den til guttungen :)

Skrevet

Åh ja det MÅ du! Den er så fin.... hehe.... Han Max der er en luring, haha!!

(Får ikke håpe barna tar etter han og blir like vill, hehe)

Skrevet

verden har ingen hjørner. husker ikke hvem som skreiv den

Skrevet

Hos min 5-åring er bøkene om Ole Aleksander av Anne-Cath. Vestly veldig pop! Vi leser vanligvis et kapittel hver kveld, men noen ganger er det så spennende at vi bare MÅ lese litt til.. ;)

Skrevet

MIn som nå er blitt 6 har siste året elsket alle mine gode gamle bøker, ole alexander filibombombom, alle lillebror og knerten bøkene, mormor og de 8 ungene, aurora i blokk z, karlson på taket, pippi-bøkene, emil i lønneberget.. ja, kommer ikke på flere nå, men vi leser masse, og er så gøy å opppleve de bøkene igjen sammen med han

Skrevet

Å, ja her var det ja mange gode tips!! Gleder meg masse til å lese :)

Skrevet

charlie og sjokoladefabrikken!!!

boka er bare knallbra!

leste den engang for 1.klassinger og de satt som fjetret hver gang det ble lest av den.

Skrevet

De fleste bøkene til Roald Dahl.

Vesle Virgil

Alle bøkene til Egner

Alle bøkene til Astrid Lindgren

Harry Potter-bøkene. Jeg leser dem for min 5-åring, og han elsker dem. Jeg har måttet kjøpe en sånn tryllestav som Harry har :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...