Gå til innhold

Dere som har ammet, evt. ammer fortsatt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere opplevd perioder hvor barnet bare biter og tuller og ikke vil ha pupp, og at det så har gått over og de vil ha igjen? Eller betyr det at det er slutt på ammingen? Litt klønete skrevet, men dere skjønner.. Og evt, hva gjør man hvis ungen ikke vil ha pupp og ikke liker mme? Kan de klare seg på bare mat fra ca 10 mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi slutta med pupp når hun var 9 mnd.. hun var rett og slett ikke intressert.. men hun drakk mme da..men fra da av fikk hun det som drikke til 3 av måltidene og fikk vann til resten.. (grøt,brødskiver,frukt)

+ at hun fikk ei flaske mme før hun tok natta..

Skrevet

Holder på med avvenning fra puppen nå så jeg slipper å amme to når den tid kommer.

Lillegutt vil ikke ha mm. Får rismelk med litt grøtpulver i. Har du forsøkt det?

Skrevet

Min hadde perioder fra han var rundt 8mnd om jeg husker rett hvor han bare tullet ved puppen. Men det gikk over hver gang. Ammet til han var ca 20mnd...

Skrevet

min kar tullet også fælt en peiode på 1-2 mnd rundt 10 mnd alder. en gang bet han meg så jeg blødde, men da gjorde det så vondt at jeg hylte så høyt at han begynte å gråte. og siden det har han ikke bitt meg. var kansje ikke helt slik jeg hadde tenkt å angripe saken, men det ble da sånn. he he.

jeg ammet han til han var 22 mnd. da var jeg drittlei, mens han gjerne ville ha mere. men da var det nok for min del.

jeg ringte en i ammehjelpen når jeg hadde problemer. det hadde jeg virkelig hjelp av.

Skrevet

Eldstemann begynte å tulle og kunne gå en hel dag uten at han ville ha pupp når han var ti mnd. Så gikk det plutselig tre dager uten at han ville ha og da sluttet jeg bare av. Nr to begynte og bite etter hun fikk tenner når hun var 7 mnd. Det var så vondt at jeg skrek og gråt og "hev" barnet vekk, hu skreik men ville bare rett på igjen. Og jeg satt med hjertet i halsen når jeg ammet. Så begynte hun bare å tulle, drakk ingenting brukte det til kos, Så etter en natt da hun bet meg tre ganger på rad så jeg gråt og trodde jeg ikke hadde pupp igjen, gav jeg barnet gråtenden fra meg og gråt veldig selv også til en trøtt far og sa at nå fikk hun ikke mer og da var det helt slutt. Og det gikk helt fint. Me begge to gav jeg melk på flaske etter endt amming. Jeg spurte helsesøsteren min om hvor mye de burde / kunne ha, og ga der etter. Var veldig kos med den flasken med varm melk. Og jeg brukte det som sovemiddel.

Skrevet

ammet snuppa til hun var 15 mnd, da sluttet hun selv.

Var perioder med litt tull, men hun fant fort ut at hvis hun bet fikk hun ikke pupp, da "pakket" jeg bort hele utstyret.

så glad som snuppa var i puppen, så ville hun jo ikke at det skulle skje.

Hun storkoste seg når vi ammet og det gjorde jeg også.

Hun tok aldri flaske da, så hadde ikke så mye annet valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...