--Cecilie Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Hei Nå har jeg vært på apoteket og fått meg det eg tror e lakserolje. Men den heter ikke det, står Ricinusolje på den. De i skranken mente denne ble brukt av gravide. Men det står ingenting annet på den, ikke bruksanvisning en gang. Så hvor mye kan jeg ta av den og hvor ofte, hvor fort får jeg effekt av den? Andre som har brukt denne oljen? Skal jeg ta den ikveld eller imorgen tidlig? Redd for å bli sittende på do hele natten, men andre oljer sto det at den fikk effekt etter 6-12 timer. Skal den tas rent eller blandes i mat??
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 For seks år siden da jeg ventet første mann, tok jeg lakser olje. Mener jeg tok 1 eller 2 skjeer og svelgte ned. kan hende jeg ikke fikk ned mer en en skje og. Husker ikke hvor hurtig det virket men jeg fikk tømt meg i løpet av dagen og ca 11- 12 timer senere var fødselen min i gang.
Nr3påG3jenter:) Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 Jag köpte en flaska för 1 uke siden, den var 60 ml og jeg tog halva flaskan. Men ingen födsel starta på mig Fikk tömt mig og en veldig magvverk, livmodern var stenhård hela tiden. Angra veldg når jeg låg o hade så ont! Men har hört att det har fungerat på många!
Bente Helen Skrevet 11. juli 2008 #4 Skrevet 11. juli 2008 Jeg tok samme olje med min forrige. Ca 2 ss. ble sittende på toalettet en del. Riene begynte etter 6 timer, men jeg gjør det aldri igjen. Jeg hadde diare på klinikken helt til babyen var ute. Ikke noe hyggelig.
Gitte.venter barn nr.2 Skrevet 11. juli 2008 #5 Skrevet 11. juli 2008 IKKE BRUK LAKSEROLJE! KAN VÆRE FARLIG! Hilsen en som jobber på apotek
karianne87 Skrevet 11. juli 2008 #6 Skrevet 11. juli 2008 hva er farlig med det? å til dere som har prøvd å det virker på, når tok dere dette?
|DeeDee| Skrevet 11. juli 2008 #7 Skrevet 11. juli 2008 Jeg sitter også med en flaske med lakserolje.. Har akkurat tatt 3ss ettersom det er det alle andre jeg har lest om har tatt.. Ser at det er forskjellige meninger om det her og der..men jeg for min del tror ikke det er farli.. Det er jo flere jormødre og leger som anbefaler dette som et virkemiddel.. Men men.. Jeg skal informere om effekten iallefall:) Grunnen til at det står enkelte plasser at det ikke må brukes av gravide er nettopp fordi det kan utløse fødselen.. http://www.apotek.no/sw23843_fr_content.asp?StoreId=466868 ".... Flytende parafin og lakserolje er kontraindisert hos gravide fordi de kan føre til livmorkontraksjoner og sette i gang fødselen...."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå