Gå til innhold

P-ring .. Tell me about it!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt jeg trenger å vite.. Fordeler og ulemper..

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fordeler;

-trenger ikke å huske på den mer enn 2 ganger pr mnd, når den skal inn og når den skal ut.

-jeg hadde ingen bivirkninger, men det kan jo være individuellt.

-enkel og sette inn og ta ut.

-er ikke noe du putter inn i kroppen på samme måte som piller, sprøyte ol med tanke på bivirkninger, er bare å ta den ut, så opphører sannsynligvis bivirkningene ganske fort.

ulemper;

-har ikke poplevd det selv, men ei venninne opplevde at den kom ut sammen med tampongen og datt da i do. Hun tok den ikke opp igjen, men jeg har hørt at om det sjer kan den taes opp igjen, skylles/vaskes og sette den inn igjen.

-om ungen har vært i kjøleskapet og tatt den siste(som du så for kort stund siden) den dagen du skal sette den inn, det er fredag etter kl 16 og dermed ikke får tak i ny resept før mandags morgen og ikke har mulighet å få hentet ut fra apoteket før tirsdag, må du vente 1 måned før du kan sette den inn. (dette hendte meg sist)

-sambo sier at han kjenner ringen litt noen ganger.

Skrevet

jeg bruker det - akkurat begynt. ingenting galt hittil iallfall :) den har ikke falt ut, noe jeg var sikker på at den skulle gjøre ;)

stor fordel - slipper å f.eks ta pille hver dag, slipper å pumpe hele systemet full av hormoner - virker kun lokalt, like sikkert som p piller

og ja, skulle den falle ut kan man bare skylle i kaldt vann (IKKE varmt) og sette den inn igjen, er heller ikke noe problem å få den på plass :)

anbefales inntil videre :)

Skrevet

Brukte den i mange år før jeg ble gravid.

Kommer ikke på en eneste negativ ting med den. Jeg er storfornøyd og skal sette inn igjen så fort jeg kan ta hormoner igjen.

Jeg slet fælt med p-piller. Ikke en eneste bivirkning av ringen!

Veeeldig enkel, grei og sikker prevensjon:) Har anbefaøt den til alle jeg kjenner.

Skrevet

Jeg brukte den før jeg ble gravid og var veldig fornøyd! Migrenen jeg fikk med p-piller forsvant, "mensen" forsvant, så jeg blødde så og si aldri og jeg slapp å huske på den teite pilla hver dag... La inn en beskjed på mobilen tre uker senere når jeg satte den inn og så en ny beskjed en uke etter når jeg tok den ut igjen. Anbefales:-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...