Gjest Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Som 21-åringer flest har jeg ikke akkurat rukket å bli noe kjerringemne ennå, til tross for at jeg snart er mamma. Jeg kjøper brød på butikken og samboern står for matlaginga, men jeg er en jævel med støvsugern da! Nå er jeg imidlertid ètt skritt nærmere rødrutete kjøkkenforkle og gyngestol med lappeteppe; her sitter jeg nemlig med symaskinen (som jeg fikk til jul og pakket ut av eska i dag) og syr vaskekluter til babyen! Og fy fader så stygge de blir!!! Ikke så veldig lett å sy rette linjer (eller hva det heter på syspråket) med symaskina i fanget pga stor mage, men du så gøy det er likevel! Føler virkelig at _jeg_ lager noe til babyen, at _jeg_ bruker til på babyen, istedet for å bare løpe og kjøpe alt vi trenger. Selv om det er noe så simpelt som å sy brune eller blå kanter rundt oppklipte gaskluter! Så, hvordan står det til med husmorsfølelsa hos mine fellow førstegangsfødende?
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 Så flink du er! =) Jeg må vel også lære meg med symaskinen etterhvert. Men akkurat for øyeblikket er det mamma som sitter foran den og syr kjøkkengardiner til meg. Heldig jeg er som har en mamma som har kommet på besøk, kjøper symaskin i bursdagsgave til meg, og bruker ferien sin på å sy gardiner til meg =) Men sånn ellers, så føler jeg at jeg har blitt en litt bedre husmor etter at jeg ble gravid. Jeg er mye mer ivrig med støvsuging, vasking og støvtørking enn før. Mer opptatt av å ha det ordentlig rundt meg. Og i forrige uke bakte jeg kake, på ordentlig! Ellers har det gått i sånne poseblandinger når jeg skal bake. Så jeg synes jeg ser framgang, selv om jeg vel ikke akkurat kan regnes som noe veldig dugelig kjerringemne enda! Skulle ønske jeg kunne strikke, men vet at jeg aldri kommer til å orke å lære meg det. (mamma ordner det også vet du...) Men jeg skal lære meg å bruke symaskinen etterhvert i hvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå