Gjest det spirer og gror Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 jeg liker min oppskrift veldig godt da.. hehe.. jeg bruker ca 1 pakke med digestive kjeks og ca. 2-300 gram smelta smør til bunn. 1 pakke naturell philadelphia (300g) nesten en boks rømme 1 pakke fløte 1 pakke gele av valgfri smak dette bruker jeg til selve "osten" i kaka åsså gele på toppen! den synes jeg er kjempegod .. =)
melkekua™ Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 den er bare helt nyyyyyyyyyyyyelig digg altså :-D Her skal du få min oppskrift på hjemmelagd ostekake.... En rull med divestige kjeks og 150 gram med smør En boks Philadelfia ost 1 beger Lettrømme 3 dl Kremfløte 2 dl Melis 1 - 2 ts vaniljesukker Appelsin / Sitron Gelepulver 2,5 dl vann Slik gjør du: Smuldre kjeksen og spre den i form, hell over smelta smør og settes til avkjøling. Bland ut gelepulveret i kokende vann og avkjøl noen minutter. Pisk kremen og bland oppi idgrediensene. Gelen heller over til slutt. Alt helles over i formen, og settes til avkjøling.
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 jeg pleier å bruke bixit kjeks med litt smeltet smør til bunn 1 beger lettrømme 1 kremfløte 2 dl melis Tine mandarin/ananasost sitrongele pisk krem, bland inn resten. lag sitrongele med halv mengde vann og avkjøl litt før dette også has i blandingen. settes i kjøleskapet en stund. har bringebær eller jordbær gele laget med halv vannmengde oppå til slutt når "osten" er stivnet kjempegod kake! populær her i huset!! fikk lyst på nå ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå