Gå til innhold

Har begynt å tenke på navn jeg...


Gjest

Anbefalte innlegg

Har dere?

Det er jo veldig tidlig, men tankene spinner hele tiden. Guttenavn, jentenavn, oppkalling etc...

 

Blir helt tussete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

he he... samma her. :D ... hadde det slik sist også, med nr 1.. Begynte å tenke på navn umiddelbart. den gangen hadde jeg kun jentenavn, og var sikker på at det ble jente... hadde ikke ett eneste guttealternativ... Så var ikke så overrasket da det ble jente som kom til verden ;) blir spennende å se hva det blir denne gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er moro med navn og har egentlig tenkt på navn helt siden Isabella ble født hva som kunne passe når hun får en bror eller søster :o) hehe .... har noen tanker, men langt fra bestemt og må jo bli enig med samboeren også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker dere å kalle opp? Hans førstefødte ()min stedatter) er ikke oppkalt, men sønnen vår er oppkalt etter begge bestefedre. Minstejenta er oppkalt etter min mann og min mor. Denne gang (hvis det blir gutt) blir det nok ikke oppkalling- har nesten navnet klart. Verre med jentenavn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også, men kanskje ikke sambo. Hadde det vært opp til meg hadde navnet vært klart for lenge siden : )) Både jente- og guttenavn.

 

Har tenkt å oppkalle etter besteforeldre, men det er egentlig for at jeg liker gode gamle navn, og vi har en bestefar med samme navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabella heter faktisk Maria Isabella. Hun er Maria nr 7 i generasjonen. Hele navnet er brukt hver gang. Vi bruker bare Isabella til vanlig. Neste tror jeg ikke blir oppkalt etter noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi har navnet klart :) det har vi vært enige om helt siden første gangen vi nevnte babynavn lenge før jeg ble gravid :)

 

skal kalles opp etter mannens bestefar så om det blir gutt blir det Johannes og om det blir jente blir det Johanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott navn. Liker veldig godt Johannes. Vi er tilhengere av vanlige norske navn, men ikke poppis navn. Synes det er kjekt å kunne glede besteforeldre/oldeforeldre med oppkalling! Synes det er vanskelig i vårt tilfelle da jeg ikke synes så mye om Torunn, Agnes og Sigurd. Det har derfor blitt andre varianter og ikke direkte oppkalling, men bokstaven som videreføres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil ha Emilia om det blir jente.... gutte navn er vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...