Monajenten Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 "Ved elektronisk søknad gis det betinget opptak."
Lille Kolibri Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Litt vanskeleg å sei uten samanhengen, men antakeleg er det vitnemål og attestar e.l. som må framvisast ved eventuelt opptak?
Monajenten Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2008 "Norges Kreative Fagskole praktiserer rullerende opptak, ved ledige studieplasser etter skolens søknadsfrist 15.april. Kvalifiserte søkere vil fortløpende få tilbud. Ved elektronisk søknad gis det betinget opptak. For endelig opptak må vitnemål og attester ettersendes." Sånn, der er resten av avsnittet. Det betyr ikke at man MÅ takke ja om man får plassen?
dåsa06 Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 Kan det bety at du får plassen, men mister den dersom vitnemål og attester ikke leveres, eller ikke er "gode nok"? Kun vill gjetning altså.
Monajenten Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. juli 2008 Hehe det er godt mulig. Jeg har ikke peiling, så derfor spør jeg;-) Men tør ikke sende inn søknaden før jeg er 100% sikker på at det ikke betyr at man MÅ ta plassen om man får den.
Monajenten Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. juli 2008 Beklager, men jeg må dytte denne opp. Ingen som vet?
dåsa06 Skrevet 10. juli 2008 #7 Skrevet 10. juli 2008 Det betyr det nok uansett ikke. Send en søknad du, det betyr jo at du viser interesse, så får du et tilbud, som du kan velge å takke ja eller nei til:-) Ikke noe bindende avtale det å søke på noe! Men husk å ettersend vitnemål osv da, hvis ikke er du vel nesten garantert å ikke få plass:-) Lykke til!
Mor&barn Skrevet 10. juli 2008 #8 Skrevet 10. juli 2008 det er riktig som sagt øverst! Det er en betingelse at du har papirene i orden ikke noe om at du må akseptere!
Monajenten Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. juli 2008 Men må jeg ettersende vitnemål NÅ, eller når jeg evt. kommer inn?
dåsa06 Skrevet 10. juli 2008 #10 Skrevet 10. juli 2008 http://www.google.com/search?client=opera&rls=nb&q=betinget+opptak&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8 googla betinget opptak....sender deg noen av linkene som kom opp... http://www.hib.no/avd_ai/siste_nytt/2003/07/betinget.asp http://www.uia.no/no/portaler/student_og_studier/studietilbud/soeknad_og_opptak/betinget_opptak
dåsa06 Skrevet 10. juli 2008 #11 Skrevet 10. juli 2008 du får nok beskjed om underveis i søkeprosessen eller noe om når du må sende vitnemål... sånn som jeg skjønner det kan du få plass, selv om du mangler noen fag, men der betinger at du selv sørger for å få tatt de fagene i løpet av første studieår... (leste bare kjapt gjennom noen av linkene jeg sendte deg)
Monajenten Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 10. juli 2008 Jeg søkte nå, og fikk mail om at vitnemål må ettersendes før 1. august:-) Takk for hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå