Gå til innhold

Erfaringer fra 3d ul? Og hvor var dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenkte å bestille time til 3d ul rundt uke 28, og da er det Trondheim eller Oslo som er aktuelle. Søkte litt på gamle innlegg og fant masse negative erfaringer om Medicus i Trondheim... Blir litt usikker når jeg leser så mange som er så skuffa etter ultralyden. Det var visst nok en utenlandsk dame som foretok ultralyden da, er det noen som vet om det er hun samme nå?

Skrev en mail til Medicus og fikk dette til svar: "Vi ønsker å informere tydelig på forhånd hva en slik konsultasjon innebærer da forventningene hos noen er høye vedrørende tid som brukes på 3D avbildningen, og bildene som framkommer. Vårt 3D-tilbud

innebærer en 30 minutters konsultasjon hvor undersøkelsen utføres av en spesialist i gynekologi. Legen føler, og har, et visst ansvar for å tilse at alt står vel til med svangerskapet i forbindelse med en slik undersøkelse. Det blir derfor gjort en generell vurdering av fosteret, i tillegg til at det også gjøres en 3D-undersøkelse. Med andre ord så vil ikke hele konsultasjonen være dedikert til 3D avbildning slik som noen jordmødre og sonografer andre steder i landet gjør."

Ønsker å høre deres erfaringer fra 3d ul i Trondheim/Oslo. Hvor lenge varte timen? Fikk dere fine bilder i 3d? Hvor lang tid gikk til 3d? Fikk dere dvd med film i 3d?

Har ikke lyst å "kaste bort" opptil 1500 kr på å bare se den lille i vanlig 2d ultralyd. Og dersom vi bestiller en time er det jo for å se mest mulig i 3d... Håper noen har erfaringer og dele.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var på 3d på Nøtterøy ultralydklinikk..

Der fikk vi først vanlig ul med medisinsk vurdering av fosteret. Da det var gjort fikk vi se i 3d. Husk at den medisinske vurderingen tar ca 10 minutter, da har dere fortsatt 20 minutter med 3d. Det holder mer enn nok, for det er begrenset hvor mye dere får se uansett. Ved 2d ul ser man babyen bevege seg o.l, men ved 3d finner de et fint still-bilde, fjerner alt rundt fjeset slik at kun ansiktet sees. Vi fikk dvd og bilder i 3d.. Varte i 30 min.

Du vil nok ikke bli skuffet uansett.. =)

Har hørt at majorstua klinikken er flinke, men dyre. Sandvika skal visst være mye billigere..

Lykke til da=)

Skrevet

Vi var i Sandvika og var kjempe fornøyde ;) Kostet 800 kr og var inne i 45 min ca. Fikk mange fine bilder av prinsen vår, utrolig moro!

Anbefales!

Skrevet

Tusen takk for svar begge to, er ikke så moro å lese så mye negativt om 3d ultralyd timene, når man syns andre har så mange fine bilder ;) Har fortsatt veldig lyst på 3d ul, men er litt usikker på hvor vi vil dra.

Fortsett å dele erfaringer dere som har vært på 3d ul ;)

Skrevet

jeg var ikke på planlagt 3D da hehe

Skulle inn på sykehuset på vekstkontroll. Har svangerskapdiabetes og skal ha hyppig UL.

Jordmora jeg kom til sist var ei utrokig kjekk ei.

Hun målte babyen, så til slutt fant hun portrett av ansiktet hans. Så til min overraskelse slo hun over på 3D :) Det var veldig gøy å se. Jeg var 32+1 den dagen, så har kun 3D av ansiktet, men var kjempekjekt å se.

Har lagt ut et bilde på profilen min visst du vil se :)

Det er i svart/hvitt men jeg så farger på skjermen da. Men printerne var svart/hvit.

Skrevet

Ååååh så fint bilde!! Syns nesten det var finere med svart/hvit enn de brune bildene... hihi....

Skrevet

ja jeg ble overrakset over hvor tydelig jeg kunne se ansiktet hans :) Så må si jeg er fornøyd :)

Skrevet

Vi var på Ultralydklinikken i Sandvika. Kan ikke si jeg synes det var den helt store opplevelsen. Selvfølgelig fint å se babyen igjen, hjertet som banker og at alt er bra. Men synes ikke bildene blei veldig bra, jeg har like mye igjen når jeg ser henne på "vanlig" ultralyd :) Vi betalte 800,- og han var veldig hyggelig han som utførte undersøkelsen. Var inne i 45 min og hadde UL hele den tiden.

Skrevet

Ja det var veldig tydelig. Han hadde tydelig fått litt mer runde kinn enn de 3d bildene jeg har sett fra uke 26-28. Så så god ut, hihi...

Skrevet

ja jeg sa til JM han er jo god og rund i kinnenne, så sa hun ja han får nok mat der inne :)

Skrevet

Heheh, for en koselig jordmor. Han ser helt skjønn ut. Heldigvis har du ikke så lenge igjen før du får han ut til deg og kan kose masse med han :)

Skrevet

Ja jeg gleder meg veldig til han kommer ut :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...