Gå til innhold

Savner kaffe og sjokolade...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som opplever at man ikke orker tanken på mat/drikke som man elsket før svangerskapet? :) En av tingene som fikk meg til å lure på om jeg var gravid, var nettopp at kaffe og sjokolade verken fristet eller smakte godt lenger!

Tar meg selv i å tenke flere ganger for dagen "Nå hadde det vært godt med en kopp kaffe" - så tenker jeg meg om. Nei, det hadde faktisk ikke vært godt overhodet!

Så mye merkelig som skjer med kroppen for tiden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp!! Nå drikker jeg ikke kaffe (mistet lysten på det i forrige svangerskap og har ikke drukket det siden..hehe) men sjokolade har jeg vært rimelig avhengi av før jeg ble gravid. Nå har jeg hatt en stooor melkesjokolade liggende i kjøleskapet siden jeg ble gravid, ikke lyst på overhodet...og bra er jo det :D Derimot salte ting er veldig godt nå!

Skrevet

Jeg hadde heller ikke lyst på sjokolade i andre svangerskap, har ikke lyst på det nå heller. Ting har en tendens til å smake annerledes innimellom men ikke hele tiden.

Skrevet

Ja, salte ting er supergodt! Man må ikke åpne en chipspose med meg i nærheten nå, jeg klarer bare ikke stoppe å spise! :)

Skrevet

Hehe, jeg drikker ikke kaffe heller. Jeg orker bare ikke smaken! Sjokolade er ikke noe godt. Cola light smaker lakris, brød er æsj og salami smaker beskt og ekkelt.

Kanskje jeg IKKE går opp 20 kg + denne gangen? *krysser fingrene*

ipeggy, jeg har barnevakt i morgen, men bare til en, haha. Så det hjelper ikke så mye. Skal vi heller treffes neste uke? Da står jeg litt friere på kveldstid=)

Skrevet

Jeg har endret mitt kosthold fullstendig.... Mye plaget med kvalme og liker omtrent INGENTING av det jeg pleide og spise før. Har brukt 4 uker nå for å prøve og finne noe som jeg ikke blir kvalm av når jeg tenker på det. Ennå ikke funnet noe særlig. Håper det hjelper seg litt hvis kvalmen forsvinner. Det eneste positive er at godteri og slikk heller ikke smaker godt, så da slipper jeg kanskje gå opp mange kilo.

Skrevet

Jeg savner kaffe skikkelig, og det står faktisk ikke på lysten på det her. Prøver å ligge unna, og tar max 1 kopp om dagen hvis jeg i det hele tatt skal ta en kopp. Har prøvd med koffeinfri, men det smaker jo ikke akkurat godt da.

Drikker mye kaffe til vanlig, så dette er et stort savn.

Sjokolade har jeg lyst på hele tiden det og, men prøver å moderere meg så jeg ikke blir tresifret i dette svangerskapet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...