|DeeDee| Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Jeg var en overtidsvurdering på sykehuset i dag, ettersom min menstermin er 28 juni og u.l treminen min er 8 juli. Etter litt regning frem og tilbake så har jeg komt frem til at mensterminen min må vere den som stemmer. Mannen min jobber vekke 4uker i strekk så derfor må nesten ulterminen min vere feil med ca en uke. Dette kan jo stemme ettersom ul.terminen kun blir regnet ut i fra barnets størrelse på undersøkelsestidpunktet, noe som kan variere litt. Jeg har diskutert dette med jordmoren min å hun var helt enig å har derfor skrevet dette i papirene mine. Da jeg kom til vurdering i dag med min mann prøvde jeg å forklare dette til den kvinnlige legen som skulle undersøke meg. Da fikk jeg slengt i trynet at "..det var jo ikke så godt å si når man var blitt gravid eller hvem som var faren viss man herjet rundt med flere..de forholdt seg kun til ultralydtreminen..." Dette sier hun rett til meg framfor mannen min som forøvrig ble like paff som jeg ble.. Mer ble ikke sagt og undersøkelsen begynnte. Etter at de hadde tatt en u.l og en vaginal sjekk so fikk vi beskjed om at jeg skulle bli satt på en modningskur i morgen å at vi kunne møte på føden med det vi trengte kl xx.xx.. Vi ble selfølgelig kjempeglad å enormt giret ettersom jeg etter min egen termin hadde nå gått 12 dager over termin, å er rimelig lei. Dette var dagen vi hadde drømt om!! En av de andre legene som var til stede ringte til føden for å klarere en time dagen etter. Men så plutselig ble det en brå stopp på gleden å vi fikk bare beskjed om at det var skjedd en missforståelse ang terminen å at vi kunne komme igjen om EN UKE!! Snakk om å gå fra himmel til helvete på kort tid..!! Så her sitter jeg da..drit skuffa..oppgitt å lei meg..å i illegg føler jeg meg utroli såret å trakka på!! Ville bare få luftet dette litt med dere andre.. Noen som har noen synspunkter..erfaringer? Lurer på å ta dette videre å snakke med en av overlegene på sykehuset..
Glad tobarnsmamma Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Hvilken utrolig provoserende og uprofesjonell uttalelse fra en lege. Jeg hadde klaget - virkelig! Det er jo du og jordmoren din som har kommet frem til dette sammen, hvorfor tar de ikke hensyn til det? De er så bedrevitere på sykehuset...ååhh... Kjenner jeg blir irritert på dine vegne. Får virkelig håpe det setter i gang naturlig for deg nå snart. Lykke lykke til!!! :-)
Trulte76 Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 Noe så frekt sagt ang det å ha herjet rundt med andre. Noe så uprofft. Har ei venninne som fikk UL termin lenge etter mensterminen. Hun har sjømann og det stemte ikke med da han var hjemme med UL terminen. Husker ikke hvor lenge etter terminen hun fikk, trur ikke hun gikk så lenge over UL terminen, men hun hadde iallefall gått for lenge over mensterminen, det kunne man se på ungen at UL terminen ikke hadde stemt. Trur hun fikk 3 dager over, og ungen hadde nok blitt født i uke 42 ja.. Så er ikke alltid UL terminen stemmer. Så jeg synes man bør ta hensyn til mensterminen når det blir så stor forskjell.. Får håpe fødselen skjer av seg selv de nærmeste dagene da Lykke til iallfall. Er glad min termin skilte bare 3 dager fra UL terminen..
Smil08 Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 Huff da, ikke spes. bra behandling dere fikk der! Prøv å ha sex i kveld... det hjalp her første gangen vi gikk med overtid...
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 Hei! Ring til sykehuset og be om å få snakke med ansvarshavende lege. Forklar han/henne om behandlinge du fikk i dag og at du mener denne legen har opptråd uprofesjonelt og du vil ha en ny time med en ny lege. Du har faktisk rett på en ny vurdering. Jeg fikk det i sist svangerskap, da jeg hadde en meget uproffesjonell lege. før fødselen i forbindelse med at det ble oppdaget seteleie. Og det fikk jeg. Lykke til
|DeeDee| Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. juli 2008 Jeg lurer sterkt på å legge inn en klage på denne legen.. Syns det er for drøyt at folk som jobber med folk som i de fleste tilfeller er sårbare har en sånn holdning å oppførsel ovenfor andre.. Jeg er glad jeg er så hardhudet så jeg er at jeg klarte å holde maska der inne.. Jeg har skyllt nedpå 3 ss med lakserolje for en time siden..jeg kommer ikke til å stille til flere timer med den legen der.. Det viser iallefall hvilken rang jordmødre har hos enkelte leger.. Det de sier å skriver betyr jo ikke en skitt hos enkelte..det merket jeg ganske kjapt!! Jeg får bare konsentrere meg om en lang natt med toalettbesøk nå tenker jeg..håper bare det gir noe resultat.. :S
solstråle-juli Skrevet 10. juli 2008 #7 Skrevet 10. juli 2008 Jeg havde lagt inn klage. Der må verer grenser for hvad man skal finde sig i. Held og lykke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå