Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle litt om svangerskapsforgiftning? Vet at dette er blitt spurt tusen ganger før. Hva er vanlige symtomer på dette?

Vet at legene måler noen proteiner i urinen og tar noen prøver, men er det som sagt noen symptomer man skal legge merke til...

Jeg tok en urintest i går og den viste 4+ på protein, men jeg plages med nyrene fra før av såh...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2651

Her har du en fin side som gir deg litt mer informasjon. Dersom du allerede har nedsatt nyrefunksjon, håper jeg du får tettere oppfølgning under svangerskapet:) 4+ på sticks er i utgangspunktet ganske mye, men verdiene vil jo være helt anderledes dersom du alt har problemer med nyrene. Tok du stick selv eller hos legen?

Skrevet

Det var ganske mye utslag ja.. Har du hatt så mye tidligere, utenom svangerskapet? Hva ligger blodtrykket ditt på da? Hvor langt er du på vei?

Søk på svangerskapsforgiftning på google.com, da kommer det opp masse informasjon.

Skrevet

Vet ikke hvor mye jeg har hatt før jeg ble gravid, men vet at jeg gikk på medisiner for nyrene min, og hadde da fått beskjed fra legen min at jeg hadde begynnede nyresvikt (husker ikke helt om legen sa akkurat det)

Blodtrykken min lå på 120/70 hvis jeg ikke husker alt for feil, og jeg er 14 uker på vei. Men jeg har diabetes også. Så er det ikke det ene så er det det andre..

Har lest litt på pasienhåndboka, og sammenlignet symtomene med mine.

Jeg har hodepine, kvalm, irritabel noe som sto på svangerskapsforgiftning.

På kroniksk nyresvikt sto det: slapphet,kløe, kvalme, tretthet, økt vannlating om natten, kribling i føttene. tungpustet, gusten hud.

Og jeg har mesteparten av symtomeme på kronisk nyresvikt. Kvalme, slapphet/trøtthet, reine niagrafossen på natta :P og tungpustet til tider.

Men har fått forståelse for at det er blodtrykket som liksom avgjør om man har svangerskapsforgiftning eller ikke (rett meg hvis jeg tar feil) Og det står at man skal hvile mye, og det gjør jo jeg. Har jo ikke energi til å lage meg mat selv engang... Så det blir mye sitte i ro på meg

Skrevet

hei

Normalt utvikles ikke svangerskapsforgiftning før etter uke 20. Og mange av symptomene dine er jo vanlige graviditetstegn:) Men som jeg sa tidligere burde du få tett oppfølging hos lege samt mye mer informasjon enn det du har fått. Sett opp en liste med spm og ring/gå til legen. Sørg for at du blir godt informert så slipper du å gå beskymret resten av svangerskapet. Du sier du har diabetes også, så da burde du iallefall fått tett oppfølgning og info. Blodtrykket ditt er ellers fint dersom du lurer på det:)

Men reagerte ikke jordmor på 4+ i protein?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...