babygullz <3 vilde Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Hopper over til 3 trimester om ikke lenge nå..HELDIGVIS!(at d bare er siste trim igjen! skulle gjerne bare vært her på 2 tri, er dritkoselig her, for d meste==)=) ) men nå er jeg altså så lei... jeg har vært av og på sykemeldt fom begynnelsen av sv.skapet..var heldigvis bare litt kvalm i begynnelsen, men har vært så og si tappet for energi omtrent hele tiden...begynte å få bekkenplager for noen få uker siden, og har noen drit-irriterendes plager i ryggen. Føler meg svær og håret mitt er helt grusomt! Nå skal det sies at jeg EEEELSKER magen min, og d lille gullet som er inni der.. og jeg elsker å kjenne henne sparke å kose seg, og se henne/magen vokse.. men jeg HATER lårene og rompa som bare tyter ut.. jeg er lei av å ha halsbrann, og lei av å være trøtt og sliten å ikke klare være med på noenting.... Kjedelig.. håper tiden kan gå fort nå..vil gjerne ha gullet mitt i armene mine=)
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Kan ikke akkurat påstå at jeg er lei, nei Men jeg er jo bare 18+5 jeg da. Men akkurat det med plagene kunne jeg vært foruten. Uren hud, fett hår, føler meg bare lubben siden magen ikke er kommet skikkelig...you name it! Men det er jo verdt det til slutt!! Lykke til videre, selv om du snart stikker på 3.tri må du jo kikke innom her avogtil
**paradis;) Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 Jeg er vel ikke akkurat lei - men litt utålmodig =) og så er jeg litt sliten i denne varmen... Vi mennesker er nå engang sånn at vi stort sett ser frem til noe - mtp graviditet ser vi først frem til positiv test, deretter det første sparket, å høre hjertelyd for første gang, å få den struttende magen... når vi er kommet så langt som vi er - har termin 8.okt. så det er vel omtrent samtidig som deg Babygullz =) ja, da ser vi plutselig frem til fødselen, selv om det er 3.mnd til. Jeg liker å være gravid, spesielt i dette svangerskapet hvor jeg har vært så frisk og fin men av og til går tiden tregt! Har to små fra før, og de kan ikke fatte hvorfor det tar så lang tid før babyen kommer =) de er vel nesten mer utålmodig enn meg når det gjelder å treffe lillesøster. Det kan vel komme dager etter at babyen er født hvor du lengter tilbake til å være gravid =) kan være slitsom med en liten baby også =) hehe... men etterlengtet er gullene våre =)
Ønskebaby08*12 Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 Jeg er lei!! dagene etter jeg passerte 100 dager milepælen har flydd avgårde, en uke til jeg hopper over til siste trim, så tiden går jo,men jeg er likevel fryktelig lei. Det vil si, lei er nok ikke riktig ord, jeg er mer sliten, både fysisk og psykisk. Hadde noen harde første måneder av svangerskapet, hyperemesis+ forverring av astma, så var sykemeldt i 8-9 uker sammenhengende. Grusomme uker, orket ingenting, samtidig som redselen for at noe skulle gå galt/være galt med babyen min var konstant. Hundretusen negative tanker, og livet som gravid var skikkelig pyton. Har heldigvis en super samboer, som tok godt vare på meg den tiden, noe som førte til at jeg fikk dårlig samvittighet ovenfor han. Vi var i på ferie da jeg var ca 18 uker på vei, ting begynte da å forandre seg, vi hadde vært på UL og hilst på datteren vår, som er sunn og frisk, hun begynte å gi livstegn fra seg og formen kom seg betraktlig. Har etter jeg rundet halvveis ikke hatt noen voldsomme fysiske plager, bortsett fra at jeg merker kroppen er tyngre å drive. Jeg føler jeg eser ut, men alt legger seg på bryster og mage, så bør nok ikke klage. Litt småvondt i korsryggen, men ikke sånn at det er uttalt plagsomt. Jenta er i hundre og ti stort sett hele døgnet, så blir sliten av det. Jeg er så takknemlig for hvert livstegn, og vet jo at det er et sunnhetstegn, men innimellom tenker jeg at det hadde vært fint om hun kunne vært i ro et par timer, sånn at jeg fikk slappet litt av. Begynner å bli litt øm enkelte steder det hun sparker hele tiden. Ser virkelig fram til at jenta er født, det skal bli så godt :-)
Lova Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 Jeg har det helt likt som deg! Akkurat nå er jeg drrrriiiiiiiiit lei, men håper og tror det er bare en fase. Er 23 uker på vei, bare. Sliter litt med psyken/selvtilliten også, selvom det ikke er noen grunn til det. Har selfølgelig lagt på meg litt, men langt ifra mye, men har lavt blodtrykk og er mye sliten og får ikke vært like mye i aktivitet som jeg ønsker inni hodet mitt. Mulig det blir forsterket i disse sommer og festivaltider. Kunne tenkt meg flat mage og en kald pils i sola innimellom. Var godt trent og fornøyd med kroppen før jeg ble gravid, og føler litt at jeg har "mistet" kroppen min. Denne graviditeten var veldig planlagt og jeg jeg gleder meg stort til å bli mamma igjen i november. Har dårlig samvittighet for at jeg ikke går rundt og smiler og strutter av lykke i tide og utide, men håper det siste trimesteret blir bedre. Det gjorde det sist. De tre siste månedene var desidert best. Skal begynne med akupunktur hos en jordmor til mandag og håper det kan hjelpe litt. Akkurat nå føler jeg at jeg er kostant premenstruell og griner for ingenting. Gleder meg veldig til å føle meg som "meg selv" igjen med et lite nurk ved min side.
babygullz <3 vilde Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. juli 2008 Ikke ha dårlig samvittighet fordi du ikke gir et synlig smil døgnet rundt..for INNI deg, så smiler du 24/7, ikke sant? Vi elsker jo den lille babyen i magen våres, og alt den gjør for jallefall meg til å smile å være verdens lykkeligste..Så selv om vi er slitne og ikke går rudnt med et påklistra smil konstant, så er vi jo verdens lykkeligste kommende mødre, som bestandig går rundt med et smil og ørten sommerfugler i magen=) EN kjempegod følelse, det er d. Blir varm og rørt inni meg når jeg tenker på den lille, og holder på å krype ut og inn av meg selv og forsvinne til en aen verden.. dette er jo bare helt fantastisk, og jeg blir nesten på gråten av glede av babyen i magen min..=) MEN, jeg er lei..altså, sliten... Mest pga jeg ikke har noen energi rett og slett..og fordi jeg synes jeg har gledet meg så lenge nå=p Men glem at jeg ville gitt bort graviditeten min! ALDRI!=) Jeg eeelsker å være gravid, men akkurat nå er jeg ganske så trøtt av å bære på et ekstra menneske døgnet rundt=)
Lacey*har fått erta Skrevet 10. juli 2008 #7 Skrevet 10. juli 2008 Ja, jeg kan være enig i at jeg til tider er litt lei. Jeg har strengt sengeleie fordi lekker fostervann. Venter utålmodig på om lillemann kommer til å klare seg i løpet av svangerskapet eller ei. Men så er det de øyeblikkene når jeg er lei av å ligge her å være rugekasse, hvor lillemann plutselig sparker til meg og turner rundt som bare det, og da husker jeg hvor heldig jeg er som er gravid og får lov til å kjenne at han er i magen. Da glemmer jeg bekkenløsning, strengt sengeleie, fostervannslekk og blødninger, og priser meg lykkelig for at jeg er av de heldige som har blitt gravid så fort:) Lykke til videre jenter, og husk at det er helt normalt å være lei til tider!
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #8 Skrevet 10. juli 2008 Ja jeg er nok litt lei ja! Altsà, jeg synes det er tòft à se vekta mi gà oppover og oppover og oppover..... Jeg kjenner jeg er forferdelig tung i kroppen, spesielt nàr jeg gàr i trapper....Fòler meg som en hval som kommer pesende! Dessuten er det forferdelig varmt her, over 40º i sola :-( Jeg svetter og er sliten dògnet rundt, sover dàrlig om nettene pga. varmen ogsà. Har heldigvis air condition!! Men den kan ikke suse hele dagen og natta heller da... Men!! Jeg er frisk da! :-) Og babyen min er stor og fin :-) Han er veldig aktiv og durer der inne hele dagen...:-) Det skal bli sà herlig à fà se han!! Men jeg har 3,5 mnd igjen ca ;-)
Girlygirl83 Skrevet 10. juli 2008 #9 Skrevet 10. juli 2008 Jeg er inne i en god periode nå hvor jeg syns det går fint. Har mye å gjøre med at jeg er i god form for tiden. Helt til nå har jeg syntes at svangerskapet har sneglet seg av gårde og jeg har vært drittlei, men har det veldig bra for tiden heldigvis. Er i uke 24 nå.... Men kjenner jeg meg rett blir jeg nok drittlei etterhvert som magen blir tyngre. Men samtidig så er det jo så kos å kjenne magen vokse og kjenne bebisen. Men jeg vil jo helst ha henne på utsiden. Men ugh, vi går lenge gravid vi mennesker..9 mnd. Ikke rart vi blir lei!! Men men...vi holder ut hele gjengen
Linda1986 Skrevet 10. juli 2008 #10 Skrevet 10. juli 2008 Jeg er ikke heller "lei".. Men ja, det er slitsomt å plages med bekkenet, dårlig matlyst, uren hud, lubben, håret er helt på villsport.. ja, lukter man ikke klarer, mat man ikke klarer spise, som man elsket før osv. Blæh. Kunne vært det foruten, men når jeg vet det er en liten en inni magen min som kommer utav dette, så er det verdt det alikevel om jeg til tider ikke engang klarer å gå ..=) hehe
Mamma til lille M&L Skrevet 11. juli 2008 #11 Skrevet 11. juli 2008 Hadde det grusomt de 4 første mnd, med oppkast og konstant kvalme, men etter det har alt gått seg til. Er nå litt over 6 mnd på veg.Har bare gått opp ca 3-4 kg fra startvekta, og alt det ligger på mage og pupper, så føler meg faktisk kjempe bra! Har enda ikke fått plager med verken bekken eller rygg, så nå nyter jeg hver eneste dag.. Om resten av svangerskapet skal gå like greit som det gjør nå, kunne jeg gjerne gått gravid hele livet jeg! hehe.. (bortsett fra at jeg veldig gjerne vil møte lillejenta snart da..) Meeeen.. alt kan jo endre seg fort, så krysser fingrene for et knirkefritt svangerskap videre! Og uansett om man har fått litt ekstra på rumpe og lår, er jeg sikker på at dere alle sammen str¨åler og er kjempe vakre! GRavide kvinner er noe av det fineste som finnes
minimee->Trym Skrevet 11. juli 2008 #12 Skrevet 11. juli 2008 Huff, skjønner hvordan du har det (nesten...) Jeg er bare 13+5 nå og er lei allerede! Har ikke en gang kommet til det beste/værste! Har lagt meg ut rundt magen veeldig allerede og føler meg oppblåst og fæl selv om jeg har gått ned 3 kg siden før unnfangelse... Nå sitter jeg og tenker på hvor misunnelig jeg er på de som kan ta seg en sommerøl og juleakevitt og juleøl! ÆSJ... Det er leeenge til 18.januar! Det er jeg lei av i hvertfall, å vente og vite hvor lenge det er i gjen. I tillegg julestria med den magen! Ser det sikkert annerledes da (kommer an på hvor flink min samboer er med å hjelpe til hjemme, men det lover ikke godt akkurat!)...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå