LizzyG Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Her i huset blir det vel sagt max en gang i året. Ikke fordi vi ikke elsker hverandre, men vi synes det begge er et utrolig sterkt ord, så når vi først sier det så gir det en veldig sterk mening. Synes det er teit at folk sier det til hverandre 10 ganger om dagen for da blir det jo litt at man sier det bare for å ha sagt og ikke fordi man virkelig mener det. Men vi sier at vi er glad i hverandre mange ganger om dagen da.
happy mama Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Når det passer å føles riktig. Mye de gangene vi er skikkelig forelsket;) Er innimellom hode stups forelsket i han, får ikke nok oppmerksomhet da:)
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 Jeg er HI på tråden om hvor "normalt" det er å si "elsker deg" til barna dine.. Jeg synes også at det blir litt mye å si det til barna sine hele tiden, mener også at det er et utrolig sterkt ord ) Men i bunn og grunn er det jo handlingene man gjør som får barnet til å forstå at man elsker dem:) Alt blir ikke nødvendigvis sagt med ord
Tjobing! Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 LizzyG: "Synes det er teit at folk sier det til hverandre 10 ganger om dagen for da blir det jo litt at man sier det bare for å ha sagt og ikke fordi man virkelig mener det." Da skjærer du alle over en kam, eller under eller hva det det heter... Da er det vel like "teit" å gjøre det til et så sterkt ord at man nesten ikke tør å bruke det. Litt klisjé for meg. Vi sier det ofte, og mener det ikke noe mindre av den grunn. Tenk at man faktisk kan si det ofte fordi man elsker hverandre - og liker å gi uttrykk for det. Både i ord og handling - ofte.
LizzyG Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. juli 2008 OK, jeg ser den SMASK!, men det jeg mener er at det blir litt feil å si det hele tiden. Kjenner endel som sier det på en slik måte at det høres ut som de egentlig ikke mener det. F. eks når man avslutter hver eneste telefonsamtale med samboeren så sier de "elsker deg" i stedet for hadet. Det blir feil i mine øyne.
Tjobing! Skrevet 10. juli 2008 #6 Skrevet 10. juli 2008 Jeg vil bare ikke settes i den båsen. For vi er bare slik at vi liker å si det, og det er aldri bare en tom frase man sier av vane. Greit nok at det ikke føles riktig for deg. Men det betyr ikke at det ikke er en fin ting for andre og deres forhold.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 10. juli 2008 #7 Skrevet 10. juli 2008 Hver morgen før vi går og gjør vårt kysser vi og sier jeg elsker deg. Hvorfor skal man unnlate å fortelle den du lever med at du elsker den? Tenkt om du får en tlf på jobb der du får vite at samboer omkom i en ulykke. Hadde du ikke villet at han skulle fått hørt en siste gang at du elsker han?? Vet om 2 personer som angerer bittert på det i dag. Hvorfor i alle dager må vi være så tilbakeholden med å vise og fortelle følelser? Vi kysser, holder hånd, klemmer offentlig , vi viser at vi bryr oss om hverandre og jeg ville ikke vært foruten :=)
LizzyG Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. juli 2008 Både jeg og min samboer vet hvordan det er å miste noen brått, og det er akkurat derfor vi velger å være forsiktig med det ordet. Vi er ikke tilbakeholden med å vise følelser:)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 10. juli 2008 #9 Skrevet 10. juli 2008 vi sier det ihvertfall 1gang om dagen. Synes man skal si det når man har lyst og mener det. jeg mener det virkelig hver gang jeg sier det ) du mener vel at du er glad i han selv om du sier det hver dag? rart å mene at det er teit at folk sier det ofte....
LizzyG Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. juli 2008 Ja, jeg er glad i han selv om jeg sier det hver dag. For å forandre litt på hva jeg skrev i stad, så synes JEG det er rart og teit å høre andre si at de elsker hverandre hver dag, men så lenge det funker for dere andre så er det jo flott.
Tjobing! Skrevet 10. juli 2008 #11 Skrevet 10. juli 2008 Det er i det hele tatt bruken av "teit" jeg også reagerer på. Litt fjortis-tankegang, slik JEG ser det.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 10. juli 2008 #12 Skrevet 10. juli 2008 ok. er bare uenig alikevel ) selv om du ikke liker å si det ofte, så trenger det jo ikke å være teit av andre å gjøre det. for de mener det sikkert hver gang selv om det er et sterkt ord. Handler om å se of forstå at det finnes ikke 1 riktig ting å si/gjør, alle er forskjellige og selv om jeg ikke gjør en ting så har man repekt og forståelse for at andre gjør det annerledes. men nå er jeg bare litt kranglete og liker å diskutere )
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 10. juli 2008 #13 Skrevet 10. juli 2008 Jeg er faktisk ganske enig med at det er "teit"...kanskje vanskelig å finne ret ord for å forklare, men jeg reagerer faktisk hvis jeg hører folk avslutte hver eneste tlf-samtale med "elsker deg". Og da mener jeg alle samtaler, selv de om du huska å skru av kaffetraktern, liksom! Jeg synes ærlig talt det er unødvendig. Ordet mister sin mening!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå