babygullz <3 vilde Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 for å forebygge mot strekkmerker på magen? Jeg bruker svangerskapsoljen fra weleda(??), som man får kjøpt på helsekosten.. syns det begynner å bli litt dyrt, for en flaske koster 250 kr og varer kun 1 mnd hos meg hvertfall... vurderer om jeg skal gå over til jordnøttolje, hvis den kan ha samme nytten..noen som vet? Smører resten av kroppen med BodyButter fra BodyShop...ellers er badet overfylt av forskjellige kremer og oljer, men har min elsk på bodybutter jeg... og har fått dilla på ALLE, men går for d meste i brazil nut( syns den lukter så digg..som sånn duo yoghurt=p) i ansitket bruker jeg Mary Kay fra timewise serien...
WPW Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 BodyButter med kakaosmør fra Body Shop. Ellers bruker jeg vanlig nivea fuktighetskrem på kroppen. Har plutselig begynt å få kviser etter at jeg ble gravid.. Aldri hatt en kvise før i mitt liv, så nå har jeg bytta fra Clarins (eller hva det heter) til en ansiktsserie jeg kjøpte på body shop fordi selgern der var så flink:D:D Når bodybutteret er brukt opp vurderer jeg å gå over til spenol.. Andre som har sagt det er bra.. Noen erfaringer med det, dere? (Og etter diskusjonene her skal jeg løpe og kjøpe jordnøttolje ASAP)
isi* med liten januar spire!! Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 Heihei. Jeg er bare 12+5 idag. Lurte litt på dette med strekkmerke krem. Mange som sier det er bortkastet. Men bedre å være på den sikkre siden. Smører vanligvis inn kroppen med vanlig bodylotion. Bodybutter fra BodyShop er også deilig. Bytter litt. Men lurte på hva som skal være det beste for strekk merker. Kan jo være jeg får det uansett, men ingenting skal være uprøvd!!!
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 bruker bare vanlig lotion....det jeg bruker til vanlig. uttdrag fra svangerskapboken ang strekkmerker... -"når huden strekkes hurtig, klarer den ikke å lage ny hud i alle lagene, og det kan oppstå sprekker. Slike sprekker i huden kalles strekkmerker. Strekkmerker er vanlig under svangerskap og ved rask vektøkning. Strekkmerker er røde og kan kjennes som små søkk i huden. Spesielt utsatte partier er bryster, hofter, mage og lår. Hos mange klør strekkmerkene, da kan fete kremer lindre. Det finnes ingenting som tar bort strekkmerker, men de fleste vil bli mindre etter svangerskapet, og den rødlige fargen erstattes vanligvis med en sølvgrå farge. Enkelte mener massasje av utsatte partier og rikelig med fuktighet for å hindre uttørring kan forhindre strekkmerker - det kan jo være verdt et forsøk?" gikk fra å være 84 cm rundt magen til å bli 107 cm på 4 dager pga overstimulering, og fikk ikke strekkmerker da, så jeg tror nok det går bra nå som magen gradvis blir større igjen - er bare 92 cm nå. Dette er nok veldig individuelt )
MintCondition Skrevet 10. juli 2008 #6 Skrevet 10. juli 2008 Ingenting Smurte ikke sist heller, har ikke ett eneste merke. Tar tran dog (i kapsler..), det er det eneste som hjelper mot strekkmerker. Du kan smøre huden til du blir grønn, men ingen olje eller krem i verden vil klare å trenge inn til underhuden, som er den som sprekker når man får strekkmerker.
To gutter + spire Skrevet 10. juli 2008 #7 Skrevet 10. juli 2008 Det er ingen kremer som han hindre strekkmerker ( mange reklamerer for dette og setter prisene" i været" ) - men det hjelper selvfølgelig å holde huden myk og smidig med fuktighetskrem. Jeg bruker Biotherm sin bodylotion , den er kjempelett i konsistensen , lett å smøre utover og lukter deilig av citrusfrukter . I ansiktet bruker jeg Biotherm multi - recharge krem / eller Dermalogica sin tinted sunblock .
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #8 Skrevet 10. juli 2008 Putte med gutt i magen ja overstimulering - jeg er IVF pasient (prøverør) og ble hyperstimulert (dvs jeg fikk væske i buken) og måtte sette dren i buken. Lå til tapping i 11 dager (rett og slett ei tappekran som ble montert i magen) og var på sykehus i 7 uker. Gikk som en høygravid i de første 20 ukene, faktisk. Så nå som jeg er i uke 27 er jeg "liten" i forhold ) Heldigvis :-D
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 10. juli 2008 #9 Skrevet 10. juli 2008 Det er desverre ingen kremer som kan forebygge strekkmerker. Men fortsett å smøre dere, for det er kjempe bra for huden! Når huden strekkes blir den ofte tørr og kan begynne å klø. Så om man smører seg, slipper man iallefall unna det:)
Ønskebaby08*12 Skrevet 10. juli 2008 #10 Skrevet 10. juli 2008 Jeg bruker bodybutter fra BodyShop, av og til bruker jeg vanlig spenol. Jeg bruker det mest fordi at jeg har vendt huden min til å smøre meg med bodylotion, blir fort tørr ellers. Vet ikke om det har noe å si for om jeg får strekkmerker, har ikke fått noen strekkmerker ennå. Men, jeg har noen på inniden av lårene, men de har jeg hatt lenge, etter en hurtig vektøkning for 5-6 år siden pga medisinbruk. Men, ingen strekkmerker ifm graviditeten :-)
babygullz <3 vilde Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 10. juli 2008 mintcondition: tran sier du? Godt jeg tar tran da, så vi får se=)
Mamma til lille M&L Skrevet 10. juli 2008 #12 Skrevet 10. juli 2008 Bruker mandelolje 1 flaske koster vel 69 kr lr noe, å varer vertfall lenger enn 1 mnd kjempe fornøyd!
Promp Skrevet 10. juli 2008 #13 Skrevet 10. juli 2008 Mum&Baby butter fra L'Occitane. Veeeldig bra! På magen da, for den er innmari fet og veldig drøy! På resten av kroppen jukser jeg med L'Oreal sin BodyLotion med littegranne selvbruner i, orker ikke å sole meg om dagene så denne gjør susen. I ansiktet bruker jeg SHisheido tintet moisturizer m solfaktor. Skal jeg være ute i solen bruker jeg MD Formulation sin solkrem for ansikt.
birrisj05.02.09 Skrevet 10. juli 2008 #14 Skrevet 10. juli 2008 Kremer kan ikke forhindre strekkmerker i DEN forstand nei, men gjør jo huden mykere og mer elastisk liksom. Strekkmerker har vel mye med gener å gjøre. Jeg smører magen, brystene, lårene og rumpa med e-vitaminkrem fra Bodyshop, og bytter litt med cocoa-body butter, også fra Bodyshop. Kakaobønner har blitt brukt fra urtiden av, av afrikanske kvinner. Mot strekkmerker. Den kremen med kakao fra bodyshop er mer drøy og gir mer fuktighet enn de andre bodybutter'ene fra bodyshop.
siddismamma Skrevet 10. juli 2008 #15 Skrevet 10. juli 2008 Body Shop har en egen krem mot strekkmerker i kakaosmørserien. Den kommer som en stift (ser ut som en deostick) og er veldig praktisk å ha i veska eller gymbagen. Har flere venninner som har brukt denne, og ingen av dem fikk strekkmerker (kan selvsagt være tilfeldig). Kremen gikk ut av det norske sortimentet i fjor, men er å kjøpe i nesten alle andre land. Et godt tips til de som ikke har vært på ferie
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 10. juli 2008 #16 Skrevet 10. juli 2008 Brikte en melk og honning-olje i Lavera de første mnd. men blir fort lei av lukta på ting, så jeg kjøpte Natusan babyolje - bedtime. Lukter nydelig! Ikke et eneste strekkmerke på magen enda;) Har på rumpa da, men der hadde jeg fra før av også og jeg kom ikke på å smøre den til å begynne med..
MintCondition Skrevet 10. juli 2008 #17 Skrevet 10. juli 2008 Ja, tran og andre d-vitaminer styrker huden fra innsiden, slik at den tåler belastningen bedre
WPW Skrevet 10. juli 2008 #18 Skrevet 10. juli 2008 Oj!! Stakars, det hørtes ikke kjekt ut!! Godt du er blitt litt mindre nå da:) Visste ikke at det gikk an.. Takk for svar:)
Lova Skrevet 10. juli 2008 #19 Skrevet 10. juli 2008 Jeg bruker også Mum&babybutter fra L `Occitane på magen(fantastisk merke, bruker mye annet fra de også. Ellers er jeg storforbruker av bodylotion. Går mye i Clarins og Biotherm nå på sommeren. Bruker bare Clarins ansiktskrem, har prøvd alt mulig annet, men Clarins funker desidert best på meg.
stinky-monkey Skrevet 10. juli 2008 #20 Skrevet 10. juli 2008 jeg smører magen og puppene med Shea Bodybutter fra BodyShop. Ellers smører jeg meg veldig sjelden. Pleier ikke bli tørr i huden, hvertfall ikke om sommeren. I forrige sv.skap brukte jeg den "stick'en" fra Body Shop, med cocoa butter, som skal være bra mot strekkmerker. Jeg har fått strekkmerker likevel, så den funket nok ikke helt på meg. Men det kan jo hende jeg hadde fått mye mer strekkmerker om jeg ikke hadde brukt den da :-) Jeg liker bedre body butter, for det er enklere å smøre utover. Bodysticken var liksom så hard og følte ikke jeg fikk så mye ut av den på en måte. Måtte liksom trykke så hardt på huden for å få noe ut, og det gjorde nesten litt vondt. Foretrekker bodybutter, ja :-) shea lukter best ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå