Gå til innhold

Sj¤kkus..Høygravid..På Overtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Så på en annen tråd her at du er på overtid og skal føde på Ullevål, og at du uansett blir satt i gang førstkommende tirsdag/onsdag fordi de ikke vil at babyen skal bli for stor. Jeg skal også føde på Ullevål, hadde sikker termin 4. juli (prøverørsbarn), men må gå helt til 17. juli for å få overtidsvurdering. Er det noen grunn til at de frykter at din baby skal bli for stor og setter deg igang så tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ingen grunn egentlig, jeg har fint blodtrykk, negativ urin hele sv.sk. ingen spesielle ødemer eller andre vondter. Jeg har lagt helt ytterst på det grønne skraverte feltet på magemålet på helsepapirene hele tiden, men det kan jo ha noe med at morkaka ligger foran på magen - det vet jeg ikke. Går til Majorstukrysset legegruppe, og hun legen jeg var til i går sa at hun ikke ville la det gå så lenge over termin - hun ville ikke at bebisen skulle bli for stor... hun sa ingen annen grunn..

Jeg vet befruktningsterminen min, så jeg er også sikker på at jeg nå er over noen dager ( 3 dager over).

Jordmora mi, hun satt overtidsdatoen min til å være 23. juli, så hos henne ville jeg nok ha måttet vente...

Er ganske lykkelig for at hun legen kommer til å sende meg til Ullevål til tirsdag for igangsetting hvis det ikke har skjedd noe før det da..

Kan du kanskje spørre legen om det er mulig å få satt igang?

Skrevet

Jeg er også på overtid (10 dager), og skal på vurdering i morgen. Vet av erfaring at de ikke setter i gang på Ullevål før etter 14 dager. Sist gikk jeg hele 17 dager over før de satte meg i gang og da fødte jeg en baby på nesten 5 kg. Ingen som har ment at jeg bør settes i gang tidligere denne gangen pga stort barb, selv om jeg vet denne er minst like stor som forrige...

Skrevet

Hmmmm. Var hos lege på onsdag, og da "lovte" hun at jeg ville bli satt igang senest mandag. Men så ringte hun meg litt senere på dagen og sa hun hadde snakket med Ullevål og at de ikke satte igang så tidlig der. Igangsetting var tidligst 14 dager etter termin. Så da har jeg jo gått ut fra at det er slik...

Ellers har jeg også hatt problemfritt svangerskap; fint blodtrykk hele veien, negativ urin og jevnt rett over streken på den symfyse-grafen. Og som deg har jeg morkaka foran, så det skulle ikke være grunnen til at de gjør forskjell på oss.

Men siden jeg selv er litt over gjennomsnittlig stor (og den siste mnd har hatt dilla på fløteis...) er jeg jo redd for at han skal bli rent for stor i magen min...

Skrevet

Hm, litt blanda følelser nå for Ullevål. Kan det være det er fordi du er førstegangs og jeg andregangs? Eller er det bare fordi min lege ikke har snakka med Ullevål enda? Hmmm.. Eller har det med hvilke folk du snakker med, det er jo ikke uvanlig??

I mitt første sv.sk. hadde jeg sv.sk.forgiftning på slutten med høyt blodtrykk, masse vann i kroppen, invalidiserende bekkenløsning i kombinasjon med prolaps i ryggen, og ungen i magen hadde en bilyd på hjertet (hoppet over et slag) da jeg ble undersøkt på Ullevål en uke før termin. (Fikk beskjed senere at det egentlig ikke var så uvanlig med bilyd..) Da satt de meg igang.

Om det kan ha sammenheng med at de ikke vil at jeg skal gå så langt over termin denne gang vet jeg heller ikke - håper bare jeg ikke får i trynet på tirsdag av legen at de ikke kan sette meg i gang likevel - da detter nok jeg sammen i fortvilelse..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...