tcbt Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Hei lurte på om noen har det samme som meg, er 23+4 i dag var på ul i går fikk vite at livmor halsen min var 2 cm lang bare. Ble veldig nervøs fikk beskjed om å ta det med ro ikke støvsuge ja bare sitte stille egentlig. Nevnte noe om for tidlig fødsel fare for det, blir jo kjempe nervøs av dette. Er det noen som vet noe om dette eller har opplevd det, og hva er normal lengde på livmor halsen? Blir veldig glad for noen svar. Har ingen barn fra før har hatt 4 missed abortion, og er nå 30 år.
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Hei. Jeg hadde 3o mm i uke12, 28 mm i uke 14 og 11 mm i uke 16. Sydde på cerclage i uke 17, er nå i uke 19 og ligger hele dagen. Orker ikke skrive, men sjekk tråder; BLI GRAVID; oss over 30 2 TRIMESTER; noen flere som må ligge i svangerskapet så finner du litt bakgrunn for hvorfor. Lykke til!! :-)
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 2 cm i uke 23 kan fint holde i maaange uker. Jeg fikk beskjed om ikke minre enn 2,2 cm i uke 22, men du er jo forbi uke 22 nå! :-)
Katsi Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 Hadde det sist svangerskap. Første tegn til at noe var galt var i uke 21. Hadde vondt i magen, klarte ikke rette meg opp. Da sjekket de livmorhalsen og den var 2cm. Fikk beskjed om at siden det var 2 svangerskapet mitt var det helt normalt, men de vill ha en sjekk etter 2 uker for sikkerhets skyld. Da var den 10mm og forsterposen lå ned i åpningen. Ble lagt inn i strengt sengeleie og lå på sykehus i 5 uker. Etter det fikk jeg lov å ligge hjemme. Gutten kom like før termin, så det gikk bra:) Det er jo risiko for for tidlig fødsel ja, så du skal ta det med ro. Jeg ble også frarådet sex fordi det kunne påvirke livmorhalsen. Du kan gå lenge med 2 cm:)
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 Har også hatt dette (2 cm) + blødning og murringer. Ble lagt inn i 3 dager med riedempende medisner og hadde strengt sengeleie hjemme i 14 dager etter dette. Absolutt fare for tidlig fødsel hos meg ihvertfall.. Var i uke 32 da dette skjedde. Ble etter dette fulgt opp med kontroll 1 gang i uken. Sist kontroll var den gått tilbake til 3 cm. Er nå i uke 36 :-)) Viktig at du tar det HELT rolig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå