Gå til innhold

Da har vi vært på ul! Dette med kvinnelig intuisjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hele tiden hatt på følelsen at det er en liten jente i magen, men i uke 11 så vi tydelig en liten tissemann på ultralyd. Men det var så rart, for fremdeles hadde jeg veldig jentefølelse og tenkte på babyen som "hun". Og jammen skal ikke Tigergutt få en lillesøster!!

Synes det er kjempekoselig med jente, og ikke minst er jeg lykkelig over at alt så helt bra og normalt ut.

Kan man forresten regne med at jordmor har rett? Hun virket veldig sikker, sjekket flere ganger og viste oss til og med kjønnsleppene... Men jeg har jo hørt at de ofte tar feil når de sier jente.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med jenta :)

Vet ikke hvor ofte de tar feil..., men de kan jo aldri være 100% sikker.

Hun som tok ultralyd på meg sa at hvis mødrene har en sterk magefølelse for det ene eller andre kjønnet - så stemmer det somregel!

Så kvinnelig intuisjon er ikke til å tulle med :)

Skrevet

Gratulerer med jenta :-) Så flott at alt er bra, det er tross alt det viktigste.

Jeg tror du kan være ganske så sikre på at det er liten jentebaby i magen din. Jeg var på ultralyd i uke 16 (15+5), da fikk vi se en liten jente. Det vil si jeg kunne ikke på en god dag ha sett forskjell, men jordmoren viste oss to hvite streker som var/er kjønnsleppene hennes. På senere ultralyder har det fortsatt vært en jente, så :-)

Det jordmoren sa til meg er at det oftere er lettere å gjette feil andre veien hvis det er tidlig i svangersskapet, at man tror det er en gutt, men så er det en jente, det har visst noe med at navlestrengen kan ligge mellom beina og spille jordmødrene/legene et aldri så lite puss :-)

Skrevet

Jeg synes det ville vært rart om det plutselig var en liten gutt allikvel, for med tigergutt så vi jo tydelig "utstyret" på UL. Og jenta var ikke sjenert, så vi fikk tatt en god titt uten at det var noe der!

Bare lurer, siden babygarderoben er utpreget blå, så må det nok shoppes litt!! :-)

Skrevet

Jeg gleder meg til jeg kan begynne å shoppe rosa babyklær, bør vel prøve å begrense det litt, og også velge litt andre "jente"farger :-) Av ulike grunner har ikke jeg og min kjære handlet inn noe ennå. Men, kjenner jeg oss rett, tar det helt av den dagen lille prinsessen skal få klær :-)

Skrevet

Gratulerer så mye med ei jente i magen :o) - jeg hadde det også slik, visste det hele tida at jeg skulle ha ei jente, så jeg ble ikke så overrasket på UL når vi fikk vite kjønnet. Rart dette med hvordan vi føler hva det er - det er litt merkelig.

Skrevet

Gratulerer med jenta i magen:-) I uke 11-12 har både gutter og jenter en utvekst. Den eneste forskjellen er at jenta sin utvekst peker til ene siden mens gutten sin penis peker andre veien. De skal være ganske drevne for å se kjønnet så tidlig nettopp på grunn av dette:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...