Anonym bruker Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Har så lyst til å gå fra min samboer. Ikke fordi han er en dust, men fordi vi ser på hverandre som venner og ikke som par. Vi har snakket om det også. Kan dere forteller meg hva som er fordel å være alene og ha fordeling på to barn???
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Jeg er alene med 1 barn, og kan desverre ikke si at jeg ser så mange fordeler. Man kan jo i perioder føle at det er greit å ikke ha noen mann å ta hensyn til- men etter som tiden går så kommer jo ønsket frem om noen å dele alt med.....det er ikke lett å være alene med et barn hele tiden- når ungen og eller du er syk...det dukker stadig opp så mange situasjoner. man kan finne seg en ny mann. men uansett hvor bra denne mannen er - så blir han aldri far til barna..... Vet lite om problemene til deg og din mann- men som du skriver han er ingen dust og dere er venner. hva med å få litt rådgivning- få tilbake gløden i forholdet- ingenting er bedre enn det. det var jo noe ved den andre som gjorde at man faktisk ble et par.... >Vet ikke om det lar seg gjøre for dere- men å gå fra hverandre for at det virker så kjekt å være alene hørtes for meg veldig spesielt ut....for det er de aller færreste som ønsker det i lange løp. Jeg har vert alene en god stund nå- og man føler seg VELDIG alene---greit man er venner med barnefar når man går fra hverandre- men så splittes man gjerne ved at barnefar skaffer seg ny dame og livet føles på ingen måte så kjekt som man trodde det skulle bli... Dere må til Familierådgivning før dere går fra hverandre uansett- så kanskje lurt å høre om de kan hjelpe dere på andre måter og???
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 Jeg ser heller ikke de helt store fordelene med å være alene. Men jeg ser mange ulemper: dårlig råd, kjedelig å lage mat til bare seg selv, mye styr for å få kabelen til å gå opp i ferier, sykdomsperioder er ekstra tøffe (både egen og barnassykdom, og verst når det er alle på en gang), mye ensomhet etter kl 19 om kveldene, vanskelig å få til noe annet enn 8-16 jobb osv osv Gjør et forsøk på å få tilbake gnisten, det er gjerne ikke så mye som skal til. Og søk veiledning som er nevnt her før
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå