Liiiisa Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 eg er 23 veke på veg.. og når eg klemme på brysta mine kjem d væske ut.. av og til litt kvitt men mest vatn lignande?? e d begyndelsen på produsjon av melk?? noken andre som har opplevd d samme?? eg e så redd for å lekke masse å få ømme såre bryst.. noken som veit om eg kan kjøpe salve for å hindre ditta???
*Super*Mamman* Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Hei. Dette er helt normalt. Det som kommer ut nå kalles råmelk. Men melkeproduksjonen vil ikke komme ordentlig i gang før bebien begynner å suge på brystene.. Så at du kommer til å lekke eller å få såre bryster kommer ikke til å skje før etter fødselen:) Det er babyen som forårsaker såre bryst, og ikke selve melken forresten..
MammaMia=) Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 Hei.. Er nok råmelk som lekker fra brystene dine.. For å unngå å sette i gang melkeproduksjonen så mye mer før etter fødsel så unngå å klemme ut dette. Selv så har jeg måtte gå til innkjøp av ammeinnlgg for det har virkelig satt i gang hos meg. Pleier bare å vaske meg der med varmt vann slik at det ikke skal ligge igjen noen rester som kan forårsake infeksjon.. Vet desverre ikke om noen kremer eller noe som kan hindre at det lekker..
Krissy78 Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 Lekkasjene kan du nok ikke gjøre noe med. Det viser bare at både melkeproduksjonen og melkekjertlene fungerer som de skal :-) Du må i tilfelle bare ha ammeinnlegg i bh'en hvis det lekker alt for mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå