Gå til innhold

Sovestillinger - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Min lillge gitt på fire dager har veldig mageknip. Det lindrer veldig når han ligger på magen eller siden, og spesielt når han ligger hud mot hud på grunn av varmen. Dette gjør at han ikke sover i sengen sin om natten, men sammen med meg. Det blir bare skriking. Men kan han egentlig sove på siden? Jeg vet at de jo skal sove på ryggen, men da er han selv så sliten og har så vondt - i tillegg til at det blir slitsomt for oss (som selvfølgelig er det minst viktige her). Han elsker å ligger på magen inntil brystet til pappan sin (hos meg leter han bare etter pupp) og kan sove sånn i timesvis, men er det bra? I natt hadde han selv snudd seg rundt og lagt seg til på ryggen i armkroken til pappa, og det er jo bra:) Men nå ligger han her på siden i sofaen og sover. Så fort jeg vipper ham over på ryggen kommer knipene. Er det greit at han sover sånn? Regner med det er å foretrekke at han ligger på siden fremfor magen... Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan fint ligge på siden, det er magen de bør unngå lengst mulig.

Er du redd for at han skal vippe over på magen kan du rulle sammen et håndkle og legge foran brystet hans.

Skrevet

Han kan jo ligge på magen oppå pappen sin så lenge han er våken og kan følge meg.

Jeg har hatt to barn som har likt å ligge sånn, og jeg har latt dem gjøre det, selv om det egentlig ikke er bra. Har passet på at det ikke har blitt for varmt, også har jeg pleid å legge dem ned etter hvert. Man sover jo ikke noe godt, men det er veldig koselig...

Sønnen min rulla seg over på magen på egen hånd veldig tidlig, og legen sa at jeg kan jo ikke sitte og passe på ham hele tiden, så det fikk han bare gjøre. Må ta forholdsregler som å holde temperaturen nede, ikke røyke osv. Men man har jo aldri noen garanti. Det har man jo ikke uansett, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...