Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Til tider blir jeg litt stressa av dette at vi skal leve så sunt. Det kan nesten virke mot sin hensikt - jo flere typer mat som får "nei"-merkelapp jo mer får jeg lyst til å bare gi opp. Og så får jeg dårlig samvittighet hvis jeg spiser noe som er litt "nei" - noe som i grunnen bare fører til at jeg gir opp litt til og spiser (trøstespiser?) det likevel. Uff.

Da jeg ble gravid bestemte jeg meg først for å leve VELDIG sunt - kutte ut sukker , salt osv .

Det står så mye rundt omkring om store babyer og vanskelige fødsler pga stort sukkerinnhold i maten. Men det er jo sukker i ALT : juice, yoghurt, det meste av pålegg, ketchup osv osv. For ikke å nevne is og godteri som jeg jo også spiser en gang i blant (ikke i veldig store mengder) For ikke å si all slags ferdigmat : i går spiste jeg kjøttpudding med posesaus til middag - og vedder på at saltinnholdet i sånn mat er ganske høyt og egentlig burde jo alt være organisk, økologisk, laget fra bunnen av og foreberedt med kjærlighet i timesvis. Hmmm - sorry det funker ikke alltid i en jobbhverdag!

Egentlig tror jeg jeg lever ganske sunt. Men får ikke trent som før (som var ganske mye)og spiser ikke sånn supersunt- og i blant får jeg dårlig samvittighet over det. Føler at eneste løsning nesten er å gi opp litt og la humla suse. For meg er nok det sunnest. Er så mye hype rundt dette med "sunnhet" at man kan få helt nok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig enig med deg i det der!!

Før jeg ble gravid hadde jeg bestemt meg for å leve veldig sunt. Jeg trente minst 3 dager i uka og spiste nesten aldri kake eller godteri. Bare i helgene og i moderate mengder. Men som gravid bør man f.eks ikke trene med høyere puls enn 70% av makspuls, noe som har gjort det nesten umulig for meg å gå på de timene jeg har lyst til. Og da blir jo treningen kjedelig, og jeg "skulker". Og hvis jeg ikke kan gå inn for trening 100%, så begynner jeg liksom å slakke litt på hva jeg putter i meg også.. Ond sirkel det der. Tenker ikke såå masse på vekta, men mest på det med stor baby og svangerskapsdiabetes og forgiftning. At jeg ikke har vært flink nok i forhold til å holde meg unna usunn mat..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...