maisel Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 til ei som jeg ser på som en god venninne selv om vi no ikke har sett hverandre på 3 år. bor på hver vår kant av landet. vi snakker sjelden sammen på tlf også, men likevel så vet vi alt om hverandre.. og vet at vi alltid kan stole på hverandre hvis det skulle være noe. jeg er invitert til bryllupet til festen etter middagen, men kan ikke komme da vi er i utlandet på det tidspunktet. Jeg syns det er så vanskelig å vite hvor mye det er "brukelig" å gi i gave? De ønsker seg gavekort på veldig mye og da er jo summen litt viktig syns jeg. Hva hadde dere gitt?
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Var i bryllup nå nettopp til en god studievenninne, vi var tre par om gave, og ga ca 350-400 per PERS, altså ca 800 per par.
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 500-1000kr er vel det jeg har sett er "vanlig" fra gode nære venner i hvertfall. Tror foreldra mine og vennegjengen brukte ca 1000lappen hver da de spleisa på en større gave til et vennepar. Skal kjøpe gave for et sted der imellom til en god venn som skal gifte seg neste helg.
Gjest Kelly Taylor Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 siden dere ikke har så mye kontakt lengre og du kun var bedt til kaffen pluss at du ikke kan delta så hadde jeg kanskje kjøpt noe til henne(ikke gavekort)som kanskje ikke hadde kostet sånn kjempemasse. hvis de er vindrikkere så ville jeg ha kjøpt ei litt eksklusiv vinflaske av noe slag, eller sjampanje. 350-400 kr.litt vanskelig å gi råd siden alle har vært sitt syn på hva som er mye penger og ikke:)
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 Jeg hra også en god venninne, som jeg ser off and on, vi har vært venner gjennom 20 år, men gr. familie liv, andre forpliktelser, så kan det gå mnd-er, 2-3 år påp de meste, når vi har sett hverandre igjen. men hver gang vi møtes, er det som om det ikker er så lenge siden vi snakket sist. Stole på henne kan jeg gjøre og. Jeg visste heller ikke, hvor mye jeg skal gi henne. Så jeg endte med et gavekort på en gullsmed forretning på kr 500. Da kan hun se selv hva hun trenger. Kanskje det var litt lite. jeg vet ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå