Gjest Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Er det flere som opplever å få kommentarer ang dette? Da tenker jeg ikke nødvendigvis på negative, men at folk blir overrasket el. Jeg er ikke sånn veldig ung mor, fikk eldstemann da jeg var 21 år og hadde 3 barn da jeg var 26 år (er 27 år nå) og opplever faktisk fortsatt å få endel kommentarer på dette. Et eksempel var for noen uker siden da jeg hadde med meg alle barna og en eldre dame stoppet og spurte "Si meg, er det dine alle disse?" Jeg svarte jo så klart ja og hun smilte, ristet litt på hode og sa "Sier du det altså, det hadde jeg ikke trodd, du ser jo så ung ut!" I går kom en ny kommentar. Var til frisøren og der snakker en jo gjerne litt med den som klipper en og jeg kom til å nevne ordet ungene, så hun spurte om jeg hadde barn. "Ja, tre stykker" svarte jeg og jeg så hun ble overrasket og spurte om hvor gamle de var, jeg svarteog så sa hun "ikke for å være frekk eller noe, men hvor gammel er du egentlig, du kan jo umulig være over 30 år, jeg ville tippe på min alder, altså 24-25 år" Jeg opplyste om alderen min og hun sa "Oi, det er ikke verst, da er du ung mor!". Kunne nevne mange flere eksempler, men dere skjønner tegningen. Flere som opplever dette?
Monajenten Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Ja, men jeg syns ikke det er positivt. Jeg er 23 år og har to barn, men folk tror jeg er 15-16-17 og det syns jeg er kjipt.
♥Cherrypie♥ Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 skjønner hva du mener:) du ser nok bare yngre ut enn du er å holder deg godt:) hehe.. jeg får også mange sånne,jøss man kan ikke se på deg at du har vært gravid,ja men virkelig man kan ikke det altså! hehe sånn masete lixom§ men er hyggelig ment da! her jeg bor er d ikke vanlig å få unger før man er 35 å jeg ble gravid da jeg var 21år å gjett om det var mange på min alder som satte øynene i meg da jeg var på kjøpesenteret med samboern! han bare lo å sa de var misunnelige siden jeg så så bra ut til å være gravid osv,mens jeg ble litt lei meg..kan bli litt mye av det gode selvom folk kanskje sier ting på litt feil måte men oftest er folk veldig overasket sånn jøss liksom ! men da tenker jeg at det er jo ikke så innmari jøss! hehe.. er bedre å være ung mor enn gammal mor!
Mamsen87 :) Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 Jeg er 20 år og venter nummer to.. Vil ikke kalle meg kjempeung, men litt ung ;o) Får både negative kommentarer, men også mange positive og overraskende kommentarer. En i banken for litt sida kikka rart på meg og sønnen min og sa "jasså, du blir en ung onkel" ) Men fikk forklart at han var min og at han skulle bli storebror, da fikk han hakeslep og så så forskrekka ut, kom ikke ut et ord til fra han.. Hehe
♥Cherrypie♥ Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 monajenten: samma her, fol tror jeg er 18 og 19 osv..det syns jeg ikke er så kult! men på en annen side så er det kult når man blir 35 å alle trur man er 28:-) hehe
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 10. juli 2008 #6 Skrevet 10. juli 2008 Mange spør om det er førstemann som ligger i magen, og blir litt overrasket da jeg sier at det er nummer 2, hehe:) Synes det er litt vittig jeg da, gift og 2 barnsmor i en alder av 22;)
LoveIsInTheAir<3 Skrevet 10. juli 2008 #7 Skrevet 10. juli 2008 Hvorfor er det bedre å være ung mor enn gammel mor...? Og ja, til hovedinnlegger - jeg opplever det stadig vekk. Jeg ser ganske ung ut for alderen min, og fikk eldsta da jeg var veldig, veldig ung og dermed er det mange som ikke tror at hun er min... Har også tre andre som har kommet på rappen etter hverandre og det er nok ikke vanlig å være firebarnsmor i min alder... Kommentarene er nok som regel ikke ment negativt ladet. Mer i en retning av positiv og litt skeptisk overraskelse.
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #8 Skrevet 10. juli 2008 Hehe... Ja det opplevde jeg ogsåmed tredjemann spesielt. Mange begynte som ikke kjente meg (i butikker, på apotek osv når jeg ikke hadde med ungene) begynte å fortelle om at nå ble livet anderledes når jeg fikk barn og skulle dele sin visdom antagelig helt overbevist om at det var min første, så da jeg høflig opplyste om at det var nummer tre fikk endel hakesplepp ja ;-) Synes igrunnen mest det er morsomt jeg da. Om jeg ser så veldig ung ut vet jeg ikke, trodde jeg så ut som min alder egentlig, muligens 1-2 år yngre.
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #9 Skrevet 10. juli 2008 hehe..nå er ikke jeg så ung, er 29år, men er de som synes jeg er fryktelig ung til å være 3 barnsmor og på toppen ha en gutt på 10år. Har fått litt spørsmål fra fremmede, kansje fordi jeg ser litt yngre ut enn jeg er også. "Er de dine alle tre???!"
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 10. juli 2008 #10 Skrevet 10. juli 2008 Folk blir ofte litt overrasket når jeg sier jeg har en liten en, men det er ikke så mange som reagerer på det egentlig. Men har fått høre det av noen eldre da, når jeg sier at jeg ikke er gift. da kommer de med "stakkars unge, de trenger jo en far også". hehe, da svarer jeg at de har da like mye en far selv om jeg bare er samboer med ham! Jeg merker at det på noen måter at folk tar det som positivt at jeg har barn. f.eks når jeg søkte jobb. Var på noen jobbintervjuer, og flere nevnte at de så det at jeg hadde barn som en positiv ting, kanskje fordi man gjerne er mer voksen når man har barn som 21-åring enn mange barnløse studenter... Vet ikke jeg=)
Barn i huset <3 Skrevet 10. juli 2008 #11 Skrevet 10. juli 2008 hehe moro å lese her:)... en ting jeg har lakt merke til. når jeg gikk gravid og generellt før ungen kom ut. så ble jeg aldri spurt om legg uansett hvor jeg gikk. men med en gang jeg fikk lille mann. spurte alle. selv om jeg skulle kjøpe røyk... har opplevd en del kommetarer jeg også litt moro at folk tørr å si det;) senest i helgen satt jeg med gutt ungen på fanget på bastø fosen, når en dame som satt ved siden av meg spurte om hun kunne se på han... "ja det er bare å se";) hun lurte på hvor gammel han var. for hun kunne jo se at han var "fersk" (3uker) til slutt så spurte hun hvor gammel jeg var. "20 er jeg;)" hun så bare dumt på meg å sa "å jeg trudde du var en liten dritt unge jeg" hehe trudde jeg skulle ha kvalt hun akkurat der å da:) men da kom heldigvis sambo:)
Bortskjemte Prinsesse Skrevet 10. juli 2008 #12 Skrevet 10. juli 2008 hmm.. skjønner hva du mener da. mini kom jo i 2006, å av de 19 barna som kom hit til kommunen det året, så er jeg den eneste moren under 30 år da.. så jeg har fått en god del positiv tilbakemld, på det. helsesøster sier også, jeg er så erfaren og flink med mini, til å være så ung. hun liker så godt alle de merkelige kreasjonene mine, hun sier hver gang vi er der, har mini noe nytt, som jeg har laget. hun synes det er så gøy. men får en god del reaksjoner, da jeg sier jeg er 25 år, og har 6 års bryllupsdag i år. det er det mange som reagerer også på, men da igjen bare positivt. men liker å få høre folk mener jeg er en god mor til å være så ung, da de fleste som bor her er så mye eldre enn meg, og har barn som er like gamle som mitt. denne babyen som kommer iår, er vi 2 stk under 30 år som får, jeg å venninna min, og hun er 27. så er ikså mange "unge" mødre her, bare sånne "litt unge".. ;-)
Mille** Skrevet 10. juli 2008 #13 Skrevet 10. juli 2008 Jepp, og jeg nyyyyyter det, hehe... Når jeg forteller folk at jeg har ei på 10 år så blir de kjempeoverrasket og spør meg "hvor gammel er du egentlig??" Og når jeg svarer som sant er at jeg fyller 31 år straks så blir de enda mer overrasket, fått høre en del i det siste at jeg ser ut som jeg er 26-27 år eller at jeg ser sååå ung ut. Digger det!!! ;o) Hilsen gamla.
Chris&Alex♂♂ Skrevet 10. juli 2008 #14 Skrevet 10. juli 2008 jeg er 24 år og er gravid med nr to nå. han kommer forhåpentlighvis denne mnd hvis jeg ikke må gå på overtid da. uansett jeg blir 25 i år, men jeg føler jeg får mange blikk når jeg kommer med en på 2,5 i vogn og stor mage i tillegg. når jeg var på foreldre og barnfestivalen på hellerudsletta med veninna mi som også skal ha nr to nå. Så trodde de fleste at vi skulle ha våres første. nesten på alle standene vi var på snakket de til oss som om vi ikke hadde barn fra før. og hvis vi så på noe for litt eldre kunne de komme bort å si at denne er bedre til baby osv. de fleste virket litt overrasket over at vi faktisk hadde en 2 åring hver hjemme. syntes ikke det er så ille jeg da men. ja ja folk får nå tro det er unge nr 1 som kommer nå da. hehe.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 10. juli 2008 #15 Skrevet 10. juli 2008 hehe, jeg er 33 å har fem stk:) får ofte høre jeg ser ut som en på knapt 20, men ler bare av det:) tar det som et komplimang:))
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #16 Skrevet 10. juli 2008 Får lite kommentarer egentlig, det er mer av typen "ja, du er vel 74-modell du" ..........eh...nei du, prøv 84... Da er det mange som får hakeslepp. De tror jeg er eldre enn jeg er, håper ikke jeg ser såååå forbanna gammel ut!? Vil jo gjerne være 24 jeg da! Har for øvrig to barn, 2 år og 4 mnd og en på 5 uker.
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #17 Skrevet 10. juli 2008 JEg ser tydeligvis ikke ung nok ut til å få sånne kommentarer jeg:( *furte*
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 10. juli 2008 #18 Skrevet 10. juli 2008 Jeg er 24år og rekker akkurat å bli 25år når nummer 2 kommer i Oktober... Synes jeg er en ung to-barnsmamma sådan...men kansje mest fordi jeg kun har 2år mellom dem... Jeg vet ikke om jeg for så mange blikk, men folk kikker vel hvis de ser lille jenta i vognen og en i magen min..det gjør jeg også det om jeg ser en gravid dame med en liten utenom..uansett alder egentlig:-) Er glad jeg er "ung" mor......
camilla^ Skrevet 10. juli 2008 #19 Skrevet 10. juli 2008 Jeg er nå 26 år, har ei jente på 5 og ei på 3. Så har min mann ei på 6 og ei på 10. Når jeg er ute med alle de, så tror de at jeg er storesøster til de. Folk mister nesten øyne når noen av de sier mamma. Føler at andre foreldre har tittet rart på meg i barnehagen, men endel av de sluttet da jeg tok på meg ett verv i barnehagen. Skulle tro at de trodde man ikke duger til å være mor om man ikke er over 30 år. Men nå er familien her litt komplisert. Når folk spør hvor mange barn jeg har så svarer jeg : 2, 4 eller 6. (mine to, min manns 2 og min manns ex 2 som er her mye, og hun eldste er bare 6 år yngre enn meg. hehe....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå