Gå til innhold

adoptere eldre barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har alltid hatt lyst til å adoptere. nå har jeg to barn, som er "egenproduserte" men veien til å få den siste var så tung at jeg sannelig ikke vet om jeg orker å gå igjennom det der igjen... kort fortalt har jeg hatt 5 aborter før han endelig kom.

det er en stund fren i tid jeg vil adoptere, me jeg har ikke som mange andre lyst på en baby, men gjerne et barn på 4-5-6 år. jeg vet ikke konkret hvorfor, men de trenger faktisk oreldre de også, og jeg vil veldig gjerne ha et barn til. jeg må ikke ha babytiden, jeg har allerede hatt den. er det kortere ventetid på eldre barn? når må man begynne prosessen?jeg vil nok vente i 4 år til før jeg får et nytt barn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke prosessen blir kortere om du adopterer et eldre barn, men jeg synes det er veldig flott at du vil! :-)

De fleste adoptanter ønsker nok så små barn som mulig. Jeg vet at både India, Brasil og Colombia trenger adoptanter som er interessert i å adoptere eldre barn. Adopsjonsprosessen tar alt i fra 2-4 år avh. av hvilket land du velger og situasjonen i landet der og da, så det kan jo kanskje være lurt å ta en telefon til adopsjonsorganisasjonene?

 

Ønsker deg iallefall lykke til!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gå for fosterbarn her i Norge for eksempel? Da kan dere velge den alderen som passer best inn i familien deres. Finnes mange "eldre" barn som har behov for et langtidsfosterhjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eldre barn står i kø for å få foreldre mens små barn står foreldrene i kø for å få:) det må være fælt for eldre barn å se at alle de små barnene får mamma og pappa,men ikke de...har lyst å adoptere eldre barn selv,men pga alder får vi ikke lov;( det negative er jo at det kan være ufattelig krevende å adoptere eldre barn..etter eldre de er,etter mere grusomheter har de ofte opplevd...det kan være en utfordring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Både det å adoptere eller å være fosterforeldre er sikkert helt fantastisk. Dere må nesten vurdere hva som passer best for dere. Vil bare nevne at det ved adopsjon er viktig med tanke på egne barn at "rekkefølgen" bevares. Eldstemann må få fortsette å være eldst, om du forstår hva jeg mener. Ved fosterbarn har jeg forstått det slik at det faktisk er et krav om at fosterbarnet skal være den yngste i den "nye" familien (det var iallefall det før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...