Gå til innhold

Blir livmoren veldig stor med nummer to? (samme som 2.tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 14+1 og livmoren rekker akkurat opp til navlen. Er ikke det veldig stort? Sist gang husker jeg at jeg så vidt kunne kjenne livmoren over skambeinet i uke 12-13. Håper da indelig ikke det er to inni her???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livmoren vider seg ut raskere med nummer to. Betyr ikke at du nødvendigvis får større mage, men den synes tidligere. Jeg har hatt synlig mage veldig tidlig under 2. og 3. svangerskap, og har vært sikker på at jeg skulle ha tvillinger, men det har bare vært én :)

Skrevet

Min har ikke blitt større heller motsatt, jeg er nå i uke 38 og legen sliter hver gang med å finne riktig mål.

Har dessuten veldig liten mage nå i forhold til forrige gang, de fleste tror jeg bare er 5 mnd på vei og jeg har bare 2 uker igjen.

MEN alle synes dette er litt rart for alle har hørt det motsatte, nemlig at man blir større (og forterre større) med nr 2

Skrevet

Jeg har hatt omtrent like stor mage i mine svangerskap, men første gangen vokste jeg mest på slutten og andre/tredje gangen vokste jeg mest i begynnelsen. Altså kom magen mye tidligere, og ble stoooor tidlig, men så sluttet den å vokse noe særlig på slutten andre gangen. i følge jordmor var det helt normalt, hun sa det var helt perfekt for en liten baby å være nr to, magen vår er allerede utvidet en gang så de har stor og god plass i magen i forhold til førstemann som må "presse" seg plass etterhvert som den vokser..

Skrevet

Hei. Slik hadde jeg det også 2. og 3. gang.. Kjente livmoren tydelig over skambenet allerede i uke 11, da bulte den ut som bare det når jeg lå på ryggen.. I uke 15 nådde den faktisk litt over navlen, og symfysemålet var på hele 25 cm.. Skal si det var ei som var redd det var tvillinger der inne, hehe.. Men neida, bare en stk baby:)

Men er kos med tvillinger også da, om det skulle ha vært det!

Masse lykke til videre!:)

Skrevet

Takk, takk:)

Ble litt beroliget nå. Jeg var på første kontroll når jeg var 10+5 og da var livmora litt nærmere navlen enn symfysen. Synes dette går fort! Men det er sikkert bare en der inne da. Om det er fler må vi ha ny bil og ny leilighet:) Hehe.

Håper gubben snart får ut fingern og forteller familien sin at han skal bli pappa igjen for jeg går i konstant frykt for å møte de i butikken med den kulemagen uten at de vet noe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...