Gå til innhold

Naboens Rottweiler markerer overalt i hagen vår,

Anbefalte innlegg

Skrevet

bæsjer overalt i hagen vår, kommer gjerne inn i huset og roter i søpla når vi ikke ser det - og viser tegn til agressiv adferd når vi prøver å jage den vekk fra eiendommen.

Vi har relativt små barn som leker i hagen, ikke alltid under oppsyn, og denne hunden spaserer ut og inn av hagen som den vil. Forrige gang den var på plenen, prøvde jeg nyttesløst å få den til å gå hjem.

Jeg har ikke peiling på hunder, så jeg viftet litt med hånda og sa den måtte gå (ehhh.....ja, kanskje ikke rart den ikke gikk:-)

Tingen er at da begynte den å nistirre på meg, skrape med forbeina og bakebeina om hverandre, og boffe. Den rikket seg ikke av flekken, og jeg ble skikkelig skremt.

Jeg sa i fra til naboen, som flirte litt og sa at den ikke var farlig. Dvs, den hadde aldri gjort noe mot noen - men den kunne sikkert føle seg truet hvis man pekte på den, eller hvis barn kom løpende mot den. Ehhhh.....

Han skulle også prøve å holde den hos seg, men puh og akk og oj, det var ikke alltid så lett....

Hva gjør jeg neste gang den kommer til oss ?

Videoannonse
Annonse
Gjest irismor
Skrevet

BÅNDTVANG!!

Man kan få bot hvis man ikke holder sin hund i bånd under båndtvangsperioden 1 april - 21 august.

Men er du tøff og ikke bryr deg om at naboen blir sur så er det en enkel løsning.

Hver gang hunden kommer inn i hagen så ringer du politiet og sier at det er en "truende" hund i din hage og at du er bekymret for dine barn. Hunden blir tauet med inn og naboen må hente den hos falken. Koster den nette sum av 1500.- hver gang å hente ut bikkja.

Skrevet

Det er jo båndtvang i dette landet - benytt deg av det; si det til naboen (at dere føler dere utrygge go det er ekkelt at bikkja driter i hagen (antar at naboen plukker opp etter den) og plutselig kommer inn til dere. Hører han ikke hadde jeg ikke nølt med å ringe politiet; godt naboskap eller ikke. Jeg har hatt erfaringer med løse nabobikkjer tidligere hvor eierne var totalt blottet for forståelse for at naboene ikke var like begeistret for hunder som dem, og ikke respekterte eiendomsgrensene. I vårt tilfelle (mammas hus) ringte hun til slutt politiet, som kom og skulle ta en titt, og bikkja glefsa etter politimannen. Tok ikke lang tid før naboene flyttet da de fikk advarsler fra politiet. Det er kanskje litt ekstremt, men forhåpentligvis tar han til vett hvis du tar en (hyggelig) prat.

Skrevet

Ringe Falken og be de hente en løshund...hehe....kanskje naboene får litt perspektiv på tingene :o)

Skrevet

Vil politiet ta meg på alvor ?? Og vil de bry seg med å komme før hunden allerede har forlatt hagen ?

Jeg er ikke redd for at naboen skal bli sur på meg. Jeg har ikke gjort noe galt, jeg er bare engstelig for ungene som leker i hagen vår, og plages ekstremt med de gedigne bæsjene som hunden legger fra seg overalt på plenen....

Jeg har hentet naboen flere ganger for å plukke det opp, hehe, og han virker uberørt.

Skrevet

Neste gang den kommer skal du ta med deg et tau ut, sette deg på huk og få den til deg, ta tauet i halsbåndet dens eller rundt halsen på den og gi den kort og konsist beskjed om å "kom". Så går du hjem med den med klar beskjed til eier om at hvis han ikke har hunden fast i enten bånd/line eller hundegård så kontakter du politiet og sier du føler deg truet. En hund er et dyr som har instinkter, og han merker nok veldig godt at du er uvant med dyr, og man vet ALDRI hvordan en hund kan reagere.. Hva hvis et barn er uvøren og stikker en leke eller en finger i øyet dens??

Det er ikke ok å ha hunden løs så den kan spasere i andres hager, det er faktisk båndtvang..

Har hund selv og her står han enten fast eller i gården hvis vi ikke klarer å holde han i hagen vår (bor på landet så er litt andre forhold kanskje), men det er ikke OK å i det hele tatt å ha det slik som dere...

Gjest irismor
Skrevet

Mange måter å bli kvitt bikkja på men den mest "stuerene" er å ringe politiet. Og ja de vil ta deg på alvor hvis hunden er truende og det er små barn i nærheten.

Skrevet

Den lange, instendige og hyggelige praten er tatt, hehe. Han sa først : "hæ, det må være lenge siden han har vært hos dere nå ??". Nei, i forrige uke, sa jeg.

Til slutt, etter masse blabla sa han at det måtte ha skjedd når sønnen var hjemme, for han passet ikke like godt på. Og at det sikkert skjedde fordi hunden jager vekk kattene som kommer inn på eiendommen hans - sååååå...hvis vi kke hadde hatt katt, hadde vi sikkert ikke sett noe til hunden hans!!!

MEN VI HAR IKKE KATT!!

Skrevet

Hvilke måter er mindre stuerene, hihi....?

Jeg tenkte forresten å knuse massevis av råsterk chili i hekken der han går inn og ut. Det må da være ganske ubehagelig for den ???

:-DD

Skrevet

Dustete bortforklaringsnabo. Da hadde jeg ikke nølt med å ringe politiet/falken neste gang bikkja var i hagen, jaffal!

Skrevet

Etter siste episode hvor jeg opplevde hunden som veldig truende, ville jeg aldri i mitt liv tørre å sette meg ned foran den og ta bånd på den - dessverre!

Ellers hadde jge gjerne gjort det.

Jeg er ikke vant med hunder, og denne hunden vil helt sikkert merke at jeg er engstelig.

Eieren sa også at denne hunden forstår at han er helt nederst på rangstigen hjemme hos seg selv, men hos alle andre vil han føle seg ovenpå.

Og når han attpåtil markerer som en gal i hagen min, er jeg ikke i tvil om at han føler seg som sjefen hos oss!!!!

Hjeeelp.

Gjest irismor
Skrevet

Tett igjen hullet i hekken med sauegjerde, du får kjøpt det metervis på felleskjøpet.

I norge så kan man avlive løsbikkjer som er truende, men det er nok mest i sammenheng med bufe.

Legger ikke ut de antistuerene metodene her da de for det første ikke er lovlig og for det andre kan medføre store smerter for hunden. Er vel egentlig eieren som burde hatt de smertene.

Skrevet

Jeg er ikke akkurat et hundemenneske, men jeg elsker Hundeviskeren som har gått på TVN, hihi, syns det er morsomt, og akkurat nå skulle jeg gjerne ha kunnet noen av hans triks, så jeg selv kunne ordne opp med hunden:-DDD

Skrevet

Hadde glatt ringt politiet. Kan ikke fordra hunder eller den slags eiere...

Skrevet

Som et menneske som er veldig glad i hund, og som har hatt mange hunder i årenes løp, blir jeg veldig provosert av sånne eiere. Det er eiers ansvar å holde hunden på sin eiendom. Det er båndtvang og hvis eier ikke er istand til å gjerde inn eiendommen sin på en forsvarlig måte, kan ikke hunden luftes annet enn i bånd. Hundehold skal være forsvarlig! Grrr...

Hunden er sikkert snill som dagen er lang den, men den har ingenting på deres eiendom å gjøre. Dine barn har en udiskutabel rett til å være i sin egen hage, uten uønsket besøk.

Hadde jeg vært deg hadde jeg skrevet et hyggelig brev hvor du ber dem om å sikre eiendommen sin så hunden ikke kommer seg ut. Gi også beskjed om at du vil kontakte politiet hvis dette gjentar seg. Dette er ikke ok, og hvis naboen blir sur av å få beskjed er det virkelig naboens problem, ikke ditt.

Det er så mange dumme hundeeiere! Blir så oppgitt, for det er jo ikke hundens feil at den er utstyrt med eiere uten vett når det kommer til hundehold...

Lykke til!

Skrevet

Skjønner godt at du ikke synns det er greit, elsker hunder selv, men skjønner at ikke alle ville hatt mine i hagen sin til stadighet...hehe=)

Hørtes egentlig ut som om den ville leke med den oppførselen, ellers vil jeg tipse deg om at det kan være greit å ta frem vannslangen og spyle den vekk, ikke farlig for noen og naboen får en klissvåt hund hjem( ikke så kjekt, men helt ufarlig) Da merker han ivertfall at den har vært hos dere, og hunden kommer kansje ikke tilbake=)

Skrevet

Har bikkja vært innom dere idag? Syntes det forslaget med å spyle hunden var genial :o)

Skrevet

Vet om noen som hadde problemer med at naboens hund bæsjet på deres eiendom.

De begynte å skufle opp bæsjen,og legge den på trappa til hundeeieren.....

Da ble det fort slutt på å la hunden gå løs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...