Gjest Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 det går fremover..tjohoi:) i går var det 40 dager igjen til termin og jeg fyllte år:) Jeg begynner å få mange tanker rundt dette med å få nr 2. Kommer vi til å klare å sjonglere mellom to barn...? ( jeg som ønsker mange barn..hehe) har jo hørt fra folk med erfaring, at en er som ingen, 2 er som 10...! hva nå enn det betyr...kanskje overgangen bare går som hånd i hanske, at det ikke er noe å bekymre seg for. Tenker også mye på fødselen. faktisk så tenker jeg MYE mer på den nå, enn jeg gjorde sist gang. Denne gangen "vet" jeg hva jeg går til. tror jeg i hvertfall... tenker kanskje mer på hva som kan gå galt denne gangen, enn sist. sist gang var jeg så "naiv". Er det noen flere som vil dele tanker eller komme med gode ord:)
C@milla *EMIL* Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Vet du hva, jeg hører det motsatte jeg. Men nr en er du så travel at du ikke får tid til noen ting, men med de neste har du tid til allverden ) Blir rart å se hva som stemmer da? Føler slik med mine veninner, som har 3 og 4 barn, at de har overskudd til hva det måtte være de.. Mens jeg(som fremdeles bare venter nr 1) ikke får gjort noen som helst ting;o) hehe, kanskje en blir veldig systematisk og flink med flere barn? Tiden vil vise det..
Gladmagen Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 Gartulerer med overstått bursdag . ) Jeg synest ikke overgangen fra en til to var så stor, men jeg har stor alders forskjell mellom en og to. Storesøster har bare vert til stor hjelp.Vi var veldig oppattt av at vi holdt fast på hennes faste rutiner med fritidsaktiv., lesing og legging på kvelden osv. Mer spent nå som det bare blir 19 mnd mellom to og tre. Passe godt på de to største så de ikke føler seg glemt så går det nok fint. Tenker også mer på fødselen nå, men på hvordan jeg vil ha det. Førstegang følte jeg meg litt overkjørt det skal jeg ikke igjen. Andre gang gikk det så fort at jeg fikk ikke tenkt over hva jeg ville. Spennede, skal være glad om jeg kommer meg til sykehuset : ) har nesten to timers reisevei og lokal jordmor på ferie... Skal reise på første ri gitt. : )
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 Takker og bukker;) Det blir 4 år mellom mine små. Så aldersforskjellen er stor nok;) min fødsel gikk veldig fort. lå på et såkalt venterom, helt til barnet skulle ut. følte meg veldig overlatt til meg selv. Men ble likevel overrasket over hvor fort alt kunne gå. trodde virkelig det skulle bli verre. (!) Legene syntes det gikk for fort, å prøvde å stoppe riene med sprøyter. Men tulla ville ut. så etter 5 timer, kom hun;) 20 minutter var jeg på fødestua, så alle planene mine om badekar, fødestillinger og ymse forestillinger, ble tilsidesatt til gangs. Jeg fødte tilogmed i den "verste" stillingen i forhold til den grusome bekkenløsningen jeg hadde. Men ble det ivaretatt..NEI:( Denne gangen har jeg ingen forhåpninger,planlagte fødestillinger eller noen som helst tanker rundt dette. Bare det går bra!!! Jeg håper bare alt går bra! Tror nok når vi er 1 gangs, så "ser" vi ikke hvor sårt alt egentlig er... Denne gangen vet jeg hva som er til spille...
jente Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 Hei,, Jeg og har tenkt og fundert mye rundt denne fødselen, ennå usikkert om det blir keisersnitt,, Jeg venter nr 3 og da vet jeg vel mer hva jeg går til,, Det var hva både legen min og legene på UL har sagt... Ellers les dette: Førte mann bader man hverdag. Andre barnet bader man i ny og ne,, Tredjebarnet tørker man støv av... He he,, Denne synes jeg er så fin.. Første barnet vårt badet vi hverdag, andre så vi gikk fint om det ikke ble badet hverdag, men annen hverdag.. Og nå kommer nr 3, og det kommer til å måtte bli med på alt... Gleder oss veldig, til å bli en familie på 5:)
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #6 Skrevet 10. juli 2008 ja, det var bra sagt:) Jeg badet ikke barnet hver dag da...hehe;) Jeg vil nesten bare hoppe rett til det 3 barnet..for jeg tror den overgangen blir lettere, enn fra 1 til 2;) Men det blir for lettvindt:) Gleder oss veldig til å få en til i familien!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå