Gå til innhold

Så var det slutt på ammingen.... + et spørsmål om mme


r r r

Anbefalte innlegg

Natt til tirsdag var siste gang han ville ha. Tror jeg ammet han 5 ganger fra han la seg til siste gang utpå morgenkvisten. Etter dette: Ingenting. Han nekter plent! Jeg har tilbudt og tilbudt. Men dette er tydeligvis ikke noe for han lenger. Jaja. 9 mnd er jo ikke så værst. Så nå håndmelker jeg sprengen om morgenen og lar han få på flaske. Og flasken viste seg jo å være populær da! Selv om det er mange mnd siden sist han fikk den.

Babyen min er ikke så mye baby lenger! Og jeg har ammet for siste gang. Litt vemodig er det jo. Men egentlig helt greit. Kan jo ikke akkurat amme han til han blir konfirmert heller selv om han alltid vil være babyen min - minstemannen!

 

Dere andre som bare gir mme: Hvor mye og når får de mme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å høre at det er flere som har det sånn. Jenta mi har fått pupp både på dagen og på natta helt til i går. Da nekta ho plutselig. Det ble endel grining ved legging i går og i natt, men det gikk greit.

Ho har heldigvis begynt med grøt, litt brød og litt middag. Ho drikker litt vann av kopp.

Jenta mi vil ikke ha mme, så jeg kan ikke svare deg på det spm...

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gi ho...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei det varierer så mye på mengden værtsfall for hu her.. '

 

hu får alt fra 140 til 200ml... hu her får mme til lunsj og til kvels no.. tilleg til lunsj får hu oxo fruktmos.. og kvels litt grøt...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minsten spiser jo godt med annen mat så jeg enster meg ikke for det. Han liker også mme for han fikk det på flaske en periode tidligere pga mine pupp-problemer (trøske pga psoriasis - au!). Og så har han fått det av glass innimellom også.

Men han spiser grøt til frokost og kvelds. Brød til lunsj og et middagsglass til middag. Fruktmos spiser han ofte til grøten. Men nå når jeg har ammet så har han jo fått seg en sup både nå og da. Ikke godt å vite da hvor mye han fikk...

Vi finner vel ut av det. Men pupp er ut i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi får 3 mme måtider enda.

ho får 230 ml kl 08 og spiser 1 skive brød en liten stund etterpå.

ho får 200 ml kl 12-13 tida + et glass med fruktmåltid.

ho får 1 middagsglass kl 1600 + vann

ho får 1 porsjon grøt kl 18 og 270 ml kl 1930ca, slik at ho da er i seng rundt kl 20.

sjeldent ho drikker opp all mme. som oftest er det igjen ca 80 - 0 ml igjen .

ho får vann til hvert fast måltid også det ho vil ha:D

 

 

 

til smiley som skrev et innlegg her:

hvis ditt barn ikke drikker noe som helst mme eller mm så bør du tilsette kalsium i kosten som f.eks. brusetablett i vann eller hva det du pleier å gi av drikke.

ei i barselgruppa mi fikk beskjed om dette og som hs sa vil legen også råde til dette. jeg er også sykepl så kan stå fast ved det.

Kalsium er viktig for skjelletet pga beinbyggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...