Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Jeg er 25 år, og ble ertet på ungdomsskolen fordi jeg ikke hadde pupper. Da jeg var 16 eksploderte de. Da jeg var 18 hadde jeg allerede en E-cup. Har en sønn på 4 år, men har ikke ammet ham, da vi hadde store problemer med det, så de henger ikke nevneverdig. Problemet mitt er at jeg er 173 høy og slank (60kg). Jeg har hatt komplekser for mine pupper og DIGRE brystvorter( eller det rundt da) helt siden jeg var 18 år. Det er grusomt og jeg har store smerter i nakke og øvre delen av ryggen til tider(ikke alltid)... Trening er helt ute av diskusjon for meg. Jeg kan hverken hoppe eller løpe uten at det dundrer opp og ned og er veldig slitsomt og vondt. Har altså da siden jeg var 18 år ( det blir vel snart 8 år) ønsket å ha en brystreduksjon. Jeg har hatt 4 partnere og alle har elsket brystene mine. Jeg selv klarer knapt å se meg i speilet for jeg syns de er grusomme. Men det værste er vel hvordan de FØLES. De er så digre i forhold til meg at når jeg pynter meg i en trang topp og skal ut så er de nesten oppi halsen og det er ikke pent. Det ser ut som jeg har stappet dem med silikon og tredd på meg en super push up. Jeg kan ikke sole meg toppløs, og nok engang, jeg hater mitt eget speilbilde. Jeg vil ha dem normale! Nå har jeg flere ganger presentert dette for min samboer( og kjæreste gjennom 6 år) og han sier at han elsker dem og ikke liker at jeg skal ta det vekk. Det har liksom blitt med det. Men nå har jeg bestemt meg. Jeg har fått innvilget, og venter på time. Han er KJEMPESUR!....Jeg viste ham før og etter bilder av pupper isted, som har gjennomgått en reduksjon og så FLOTTE ut, og han reagerte med å si: ÆSJ! Se der er det jo arr. En rød strek. FYSJ! og så gikk han.... Finn deg en annen dame da, jeg har bestemt meg, sa jeg til ham. Han bare ristet på hodet og sa: æsj. Tidligere har han sagt: skal du virkelig fjerne stoltheten din. Ja alle gutter elsker meg ute på byen med de ENORME ekle brystene som ser stappa ut med silikon men er det de som skal leve med dem? Hvor mange ganger er jeg ute på byen i forhold til foran speilet hjemme? På trening? .... Og sex blir det bare mindre av fordi jeg IKKE liker å kle av meg! Han som klager på sexen bør da forstå?? Hva syns dere?
Northernlights Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Hvis han er så glad i deg, er det DEG han bryr seg mest om, ikke puppene dine. Du kan få enormt dårlig rygg med tiden, og nakkeproblemer med hodepine som følger av det igjen. Tunge pupper er noe drit. La han gå et par dager med to digre fylte saftflasker, som veier det samme som puppene dine, i ei reim rundt nakken!! Tenker han ser på det med andre øyne da....
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Huff, syns synd på deg som er i en slik situasjon. Men det kan jo tenke seg at samboeren din ikke helt vet hvordan han skal reagere, og dermed reagerer med å si æsj i stedet for å si noe saklig. Han har nok blitt vant til kroppen din slik den er nå og syns kansje det er vanskelig at du skal forandre den, spesielt noe han liker veldig godt med deg. Sett deg ned å prat med han om hvordan du virkelig føler det ang brystene dine, så kansje han forstår deg bedre og blir en bedre støtte. Han trenger nok bare tid til å venne seg til tanken, og kansje tenke litt mer voksent ang saken.. Lykke til:)
mor_til_2_84 Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 Siden dette er noe som plager deg både fysisk og psykisk, så syns jeg du burde velge det som føles rett for deg. Du kan jo også si til samboeren din at det skuffer deg at han ikke er opptatt av ditt ve og vel. Han kan da umulig unne deg ryggproblemer i ung alder bare fordi han vil ha digre bryster???? Nå fatter jo ikke jeg at menn henger seg så opp i pupper uansett, men det er jo en annen sak.. Du kan jo spørre han hva han ville gjort dersom han hadde digre, tunge baller som hang langt ned ved knærne. Hvis han hadde mulighet til å gjøre noe med det, ville han tatt imot muligheten, eller beholdt de slik fordi du likte de.........?
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 du må jo bestemme selv...spesielt med tanke på ryggen.....men er du helt sikker på at du har klart å produsere dette "dårlige selvbildet" helt alene....eller har kanskje en eller anne sjalu "medsøster" ment litt også...???
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #6 Skrevet 9. juli 2008 Hahahahaha. Det er noe av det BESTE jeg har hørt på lenge! Store tunge baller! hahahhahaha :D...jeg ler så jeg faller av stolen her!!! :).. Joda jeg har veldig vondt. Nakken er værst, særlig der stroppene sitter, men også oppover mot hodet og nedover mot ryggen øverst. Så er det jo nr 2: JEG liker dem ikke. Jeg kan ikke ha på noen klær i min størrelse, fordi alt er jo så proposjonert av klær. Jeg må ha large i gensere og bh-er til over 1000 lappen. Jeg vil ikke ha disse puppene lenger. Har hatt dem lenge nok. Gleder meg til å få dem normale. Kan nesten ikke vente jeg!!! Hvorfor kan ikke han være glad på mine vegne? Nei han tenker kun på arr. Fordi mora hans som tok dette for 15 år siden fikk digre arr. Ja men så har hun en annen hud enn meg og da. Jeg får sjelden varige arr. Har kanskje et par, og det var veldig dype kutt. Og ikke bare det da, tror ting er litt mer proffesjonelt og utviklet medisinsk nå, enn for 15 år siden??
Monajenten Skrevet 9. juli 2008 #7 Skrevet 9. juli 2008 Store tunge baller, hehehe, jævlig bra;-) Men HI, jeg må bare si. Jeg opererte magen for ca. et år siden, og da tar de ut navlen og setter den inn igjen. Nå er den omtrent delt i to. Den nederste delen er arret perfekt. Supertynt og omtrent usynlig. Ser det ikke om man ikke studerer. Ser ut som en vanlig navel. Men oppe er arret flere 3-4 mm tykt, og rødt. Ser helt grusomt ut. Det er forferdelig å si at jeg fortsatt har komplekser og ikke vil gå i bikini pga navlen. Tragisk er det... Jeg skjønner problemene med ryggen og nakken (har selv store pupper, bruker 65F og G og må kjøpe de samme dyre bh'ene.) Men mine henger i tillegg da. Har noe helt enormt vanvittig lyst å operere, redusere dem og løfte dem. Men jeg vet faktisk ikke om jeg tør, selv om puppene mine er til å grine av. For hvis jeg får samme type arr som jeg har på navlen, kommer jeg sikkert til å hate dem likevel. Greit, de vil ikke henge da, og det vil være en stor fordel når det kommer til klær og sånn. Men likevel. Hva når jeg ikke har klær på da? Kommer jeg til å være flau? Jeg er nemlig det nå, holder automatisk en hånd over navlen. Jeg ville bare få sagt det. Lykke til. Jeg syns absolutt samboeren din bør ha forståelse for problemene dine. Han virker overfladisk. Burde da virkelig tenke på deg og ikke puppene dine!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #8 Skrevet 9. juli 2008 Hva typen din eller noen andre liker, har ingenting å si... er hva du selv føler som har noe å si. Men at typen din sitter: æsj... så ekkelt, bla bla bla, er jo bare latterlig. Og den der: Skal du bare fjerne stoltheten min, er enda mer latterlig, hva er det du er liksom ? En slags trofè-kjæreste som har store pupper... Skaff deg en ny mann, og få nye pupper. Hadde mannen min sagt slikt til meg, hadde jeg blitt møkkasur...
Gifteklar:0)) Skrevet 9. juli 2008 #9 Skrevet 9. juli 2008 IKKE for å virke ekkel, men er det deg eller puppene han elsker? Det er jo din kropp og han må da være fornøyd så lenge du er glad og fornøyd. Og som ei skrev lenger opp, er jo ikke bra for ryggen å ha for tunge pupper. Syns du skal gjøre det som er best for deg og kroppen din, og ikke på hva han vil. Og hvis du allerede sliter med nakken/ryggen, blir det jo ikke bedre med årene.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #10 Skrevet 9. juli 2008 Hei, jeg skjønner deg veldig godt,jeg har gjort det for 3 år siden, og angrer fortsatt. Ikke det at det ikke ble pent, men smertene jeg har hatt siden, er helt forferdelige. Jeg er i dag arbeidsufør og går på smertestillende hver dag. Jeg fikk beskjed av legene at dette medfører mye større fare for komplikasjoner enn ved feks en forstørrelse. Skriver IKKE dette for å skremme deg, men vil gjøre deg oppmerksom på hva som kan gå galt. Få en ordentlig utredning, og sjekk for all del referansene til den kirurgen du skal bruke, det er for sent etterpå. Lykke til.
Gifteklar:0)) Skrevet 9. juli 2008 #12 Skrevet 9. juli 2008 Vet om ei som gjorde det for maange år siden og hun er så glad den dag i dag for at hun gjorde det.Og hun slet virkelig. Og hun ble ikke noe plaget.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #13 Skrevet 9. juli 2008 jeg har ei søster jeg som hadde et stort bryst og et lite bryst. Var veldig forskjell på størrelsen på de så det sjenerte henne. Gikk med vide gensrer så det ikke skulle vises. Da hun var 18 år så reduserte hun de største brystet til å bli lik det minste. Hun er i 30 årene nå. Hun har ingen problemer med sin brystreduksjon, og hun kunne t.o.m amme på det brystet, noe hun var veldig spent på da hun gikk gravid litt senere.. Jeg synes typen din ørest veldig barnslig ut som blir furten for noe sånt og sier æsj. Er din helse dette er snakk om, og ikke hans. Vet om ei som fikk redusert sine pga ryggproblemer. Har ikke hørt noe om at hun heller har fått problemer med dette..eller bedre rygg..
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2008 #14 Skrevet 10. juli 2008 De er vel stoltheten til typen din, ikke DIN stolthet! Du er jo ikke stolt av dem! Høres ut som enskikkelig idiot. Jeg er i nogenlunde samme situvasjon som deg(med 70Gpupper), bortsett fra at jeg har en mann som støtter meg fullt ut. Ingen grunn til å leve med hodepine/ nakke og ryggplager når man kan la være spør du meg.. Venter dog til jeg er ferdig med fødsler, så jeg ikke får evt problemer med ammingen eller styggere arr.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2008 #15 Skrevet 10. juli 2008 Typen din høres ut som en dust. Jeg kjenner flere som har tatt brystreduksjon, og som har fått et nytt liv etterpå. Ryggsmertene er borte og de føler seg mer proporsjonert og vel. Drit i hva typen din sier. Du skal jo ikke fjerne puppene dine. Han må jo skjønne at det er en belastning for deg psykisk og fysisk, og hvis han er en ekte mann, bør han like alle slags pupper, selv om de blir litt mindre enn han er vant til. Han er vel ikke sammen med deg bare pga puppene? Og klart gutter digger store pupper, men de guttene jeg kjenner digger alle pupper, uansett størrelse.
OsloMor Skrevet 10. juli 2008 #16 Skrevet 10. juli 2008 Herregud for en umoden fyr, er han 14 år eller? Enkelte kvinner får faktisk innvilget brystreduksjon på grunn av den psykisk belastning ved å ha for store bryster, synes virkelig at typen din burde stramme seg opp og støtte deg i din avgjørelse. Lykke til, kjenner flere som har fått et bedre liv etter brystreduksjon:-)!
Edelweis Skrevet 10. juli 2008 #17 Skrevet 10. juli 2008 til HI- min mor tok en brystreduksjon for noen år siden. hun hadde digre tunge bryster og plagdes en god del med nakken og ryggen. hun har i tilegg en whiplash skade da, men brystene gjorde ikke smertene noe bedre. hun fjernet 1 kilo bryst på hver side. arrene ser en nesten ikke en gang, og brystvortene reduserte de også, eller areola rundt da, slik at de skulle passe med str. hun gikk ned til en liten c cup. noen her sier at de har fått stygge arr osv, men helt erlig, så vil jeg heller ha svære arr enn vond nakke og rygg og muligens bli arbeidsufør i tili alder på grunn av store bryster. jeg har magen full av strekkmerker etter første graviditet, og da mener jeg full av svære, groper. de passer heller ikke inn på kroppen min, men jeg bryr meg ikke om dem. de er som arr de og, etter at jeg gjorde noe jeg gjerne ville selv, nemlig få et barn. synes at du skal gjennomføre reduksjonen med god samvittighet ovenfor deg selv. og mannen din kommer nok til å elske deg forde om brystene er mindre. det må jo være mye bedre for han å ha en selvsikker, frisk og fornøyd kjerring istedet for en deprimert og syk en med svære bryster. =) Lykke til
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 10. juli 2008 #18 Skrevet 10. juli 2008 Jeg har også store pupper og har fått innvilget reduksjon for over 2 år siden... Men jeg er ei pyse, så jeg har ikke gjort det enda.. Men har snakket mye med mannen min om dette og han sier at selv om han elsker puppene mine, vil han heller at jeg skal være fornøyd med meg selv.. Så han støtter meg fullt ut, uansett hva jeg velger å gjøre.. Nå har jeg 2,5 uke til termin da..så det blir ikke med det første.. Ønsker deg all mulig lykke til i allelfall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå