enita Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Følger med på vekt og slikt nå, og har derfor et spørsmål noen kanskje kan svare meg på...? På babyverden.no står det at barnet i uke 32 veier ca 1800 gr, på barnimagen.com står det 1500 gr. I min svangerskapskalender utgitt av samme jordmor som driver barnimagen står det at barnet nå veier 2000gr. Hva stemmer mon tro, er jo snakk om en halv kilo i forskjell her... Egentlig en detalj dette her, men hadde vært kjekt å vite da )
enita Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #2 Skrevet 9. juli 2008 Sorry, plasserte denne feil, skulle på 3.trim.
babygullz <3 vilde Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Oi... ja d var jammen litt av en forskjell gitt! Hos meg som er i uke 28, står d på bim at babyen er 850 g, i svangerskapsdagboken min står d at babyen er ca 1 kilo... jeg går utifra d er 1 kilo jg! Aner ikke hva du ska gå utifra... ta gjennomsnittet av de 3 der du=p
**paradis;) Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 Heisann På lommelegen.no står det at vekten i uke 32 (fosterets uke30) er 1800 gram. Mulig at babyverden og barnimagen har litt ulikt oppsett når det gjelder uker, har blitt litt forvirret selv inne på babyverden pga at termin/uker ikke stemmer helt
saltogpepper Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 Barnimagen.no regner uker på en annen måte enn alle andre kilder jeg kjenner til. Her er man i uke 32 når man "egentlig" er i uke 31 hos legen /på andre nettsider - det er ikke rart man blir litt forvirra. Det er fordi BIM mener man er i uke 32 når man GÅR I uke 32 - dvs fra man er 31+1 (eller 31+0) - Da er det ikke rart at tallene blir litt forskjellige...
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 10. juli 2008 #6 Skrevet 10. juli 2008 Men da er det jo enda rarere at vekten på bim er lavere enn på babyverden...
Krysta-2nydeligesmå Skrevet 10. juli 2008 #7 Skrevet 10. juli 2008 Det stemmer at vekten skal være lavere på bim, for man er jo egentlig 1 uke kortere en på babyverden og i andre graviditetsbøker.
enita Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. juli 2008 Jeg har tatt høyde for barnimagen regner litt annerledes, er i uke 33 ifølge denne siden. Så det skulle stemme sånn noenlunde overens, men gjør jo ikke det... Rare greier. Jeg får vel kanskje en vekstkontroll ved neste legebesøk. Som forøvrig ikke er før om 4 uker da, hmmm...
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 10. juli 2008 #9 Skrevet 10. juli 2008 Dette med gram og cm varierer mye fra baby til baby. SF-målet er den beste indikatoren på at man ligger innenfor normalområdet. Jeg reagerte også på ulike mål fra ulike hold, men bestemte meg for å bare ignorere det. Ligger rett på den røde linjen på SF målet, så da føler jeg at alt er greit.
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 10. juli 2008 #10 Skrevet 10. juli 2008 Ikke når man har oppgitt samme termin på begge steder, slik jeg ser det. Selv om bim sier at heg nå er i uke 30 og babyverden sier jeg er 29 uker, får jeg ikke det samme resultatet om jeg hopper en uke frem på den ene,eller en uke tilbake på den andre. Målene er forskjellig uansett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå