Gå til innhold

??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan en virkelig være gravid og ikke kjenne noen ting? er akkurat 11 uker på vei nå..har termin 1 februar, utifra mensen..har tatt 4 tester og alle positive..men kjenner ingenting, ingen kul på magen, ikke kvalme..var hos jordmor på første kontroll for noen dager siden..sa dette, hun spurte om jeg ikke var øm i magen ol.. er ikke d..hun sa ikke så mye mer på det.. kan noe være galt? er jo veldig greit om en virkelig kan slippe så lett unna med graviditeten..men første gang jeg var gravid (dette er nr. 2) så var jeg kvalm og elendig til uke 14.. skal inn å ta blodprøve og slikt som er vanlig å gjøre på første kontroll..hun som gjorde det var på ferie nå..å da sa jordmoren at hun kunne prøve å finne hjertelyden..er da akkurat 13 uker på veg, begynner på den 14.. så håper å høre noe..er så redd for at det ikke skal være liv der inne.. andre som er på veg med nr to som er i lignende situasjon? kjenner dere livmoren over skambeinet? når er det normalt å kjenne det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du kan gjøre hvis du har lyst til å finne ut om det er liv der inne, er å kontakte en privat klinikk som gjør tidlig ultralyd. Etter at jeg testet positivt så ville jeg være helt sikker på at jeg var gravid, så jeg dro og fikk en innvendig ultralyd akkurat den dagen uke 7 begynte. Fikk se hjertet slå! Nå vet ikke jeg hvor du bor, men jeg befant meg på det tidspunktet i Trondheim, og dro til Medicus Fertilitetssenter. Det kostet 750 kroner, men jeg syns det var verdt prisen. Private sentere har ofte kort ventetid, jeg kom inn 2 dager etter at jeg ringte.

Foreslår at du gjør som jeg, så får du vite for sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg hadde det som deg; eneste bekreftelsen på at hun skulle være gravid var positiv test og manglende mens. Ellers kjente hun ikke noe en plass og hun var pissnervøs før ultralyd for om det i det hele tatt var noe inni der eller om det bare var kroppen hennes som spilte henne et puss. Men hun var så gravid atte, og svangerskapet gikk sin gang helt til hennes nydelige datter kom ut :o)

 

Selv kjenner jeg ALT, men noen kul over skambeinet kjenner jeg ikke. Kan være fordi livmoren min er bakovervendt og jeg har litt ekstra polstring over magen fra før. Legen fant jo alltid utav symysemålene mine, men forrige gang klarte jeg heller ikke kjenne det selv før langt uti når magen var påtagende.

 

Jeg tror nok dette går bra, anonym - lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...