En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Jeg lurer litt på å studere istedetfor å finne meg en jobb som jeg ikke brenner for. Det er kommet en ny eiendomsmeglerlinje i Bø i telemark (jeg bor i skien), noen som vet om denne kan tas over 4 år (deltid) ? Hvordan går meglerstudiet sammen med småbarn? Er eiendomsmegling kun provisjonsbasert? Er det en usikker fremtid for eiendomsmeglere (lest litt i avisene) ? Noen flere råd og tips ?
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Jeg er utdannet eiendomsmegler, men kunne aldri tenkt meg jobben med små barn. Alternativet er å jobbe med oppgjørsbiten da. De fleste meglere begynner på provisjonsbasert lønn.
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. juli 2008 hvorfor ville du ikke valgt det yrket med småbarn da? er det ikke mulig å regulere arbeidstiden litt? (min stemor er megler og jobbet omtrent døgnet rundt, men da fikk hun også en lønn på 1,2 mill i året, men nå som hun har fått barn skal hun roe ned litt). er det vanskelig å få det til å gå rundt med kun provisjon?
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 Jeg tror det er mulig når man har vært i bransjen en stund..... men ikke som nyutdannet megler. Lønna har jeg ikke så mange tanker rundt. Spørs jo mye på hvilket sted du begynner å jobbe.
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. juli 2008 Kan noen gi meg noen for og i mot grunnet til eiendomsmegleryrket? (Jeg fant nå ut at meglerutdanningen i Bø er gratis, enda et pluss)