En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Jeg lurer litt på å studere istedetfor å finne meg en jobb som jeg ikke brenner for. Det er kommet en ny eiendomsmeglerlinje i Bø i telemark (jeg bor i skien), noen som vet om denne kan tas over 4 år (deltid) ? Hvordan går meglerstudiet sammen med småbarn? Er eiendomsmegling kun provisjonsbasert? Er det en usikker fremtid for eiendomsmeglere (lest litt i avisene) ? Noen flere råd og tips ?
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Jeg er utdannet eiendomsmegler, men kunne aldri tenkt meg jobben med små barn. Alternativet er å jobbe med oppgjørsbiten da. De fleste meglere begynner på provisjonsbasert lønn.
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. juli 2008 hvorfor ville du ikke valgt det yrket med småbarn da? er det ikke mulig å regulere arbeidstiden litt? (min stemor er megler og jobbet omtrent døgnet rundt, men da fikk hun også en lønn på 1,2 mill i året, men nå som hun har fått barn skal hun roe ned litt). er det vanskelig å få det til å gå rundt med kun provisjon?
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 Jeg tror det er mulig når man har vært i bransjen en stund..... men ikke som nyutdannet megler. Lønna har jeg ikke så mange tanker rundt. Spørs jo mye på hvilket sted du begynner å jobbe.
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. juli 2008 Kan noen gi meg noen for og i mot grunnet til eiendomsmegleryrket? (Jeg fant nå ut at meglerutdanningen i Bø er gratis, enda et pluss)
jentebanden Skrevet 10. juli 2008 #8 Skrevet 10. juli 2008 De jeg kjenner som er meglere sliter litt med å få det tiil å passe med familielivet. Visninger er ofte på kveld når kundene har tid, og telefonen står aldri stille. Tilgjengelig 24/7. En jeg kjenner sier at han orker dette bare noen få år, det går utover familien og tiden med sønnen. Eneste måten å få dette til å gå er en tolmodig partner som syns det er greit med en slik jobb. "Problemet" med en slik utdanning er at det ikke er så lett å få andre jobber hvis du oppdager at det ikke var dette du ønsket. Da er du eiendomsmegler, ikke noe annet. Ville kanskje tatt økonomisk utdanning, med litt jus i tillegg. Da kan du fint få jobb som megler, men har mange andre muligheter om du skulle ombestemme deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå